سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از میزان تحقق منابع هدفمندی یارانه ها و پرداخت یارانه نقدی به مردم خبر داد.

پرداخت 11 هزار و 100 میلیارد تومان یارانه نقدی در سه ماه 98
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد خدابخشی عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به نشست امروز کمیسیون با دستور کار رسیدگی به عملکرد منابع و مصارف سال 1397 و 2 ماهه سالجاری مربوط به هدفمندی یارانه ها و برنامه های دولت در این زمینه، گفت: برای رسیدگی به این دستور مسئولان سازمان هدفمندی یارانه ها، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات در جلسه حضور داشتند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: براساس گزارش ارائه شده 62.5 درصد منابع پیش بینی شده برای 3 ماهه ابتدایی سال 98 تحقق پیدا کرده است، یعنی از مجموع 35 هزار میلیارد تومانی که باید در سه ماه اول سال وصول می شد 62.5 درصد و بالغ بر 21 هزار میلیاردتومان تحقق پیدا کرد.

هدفمندی یارانه ها

نماینده مردم الیگودرز در مجلس دهم شوای اسلامی عنوان کرد:11 هزار و 100 میلیارد تومان پرداخت نقدی به جمعیتی بالغ 78 میلیون نفر انجام شده، هزار و 900 میلیارد تومان به خانواده های تحت پوشش دستگاه های حمایتی و 600 میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت شده ، 745 میلیارد تومان هم برای خرید تضمینی گندم و 170 میلیارد تومان برای راه آهن هزینه شده است.

وی اظهار داشت: علاوه بر 78 میلیون نفری که یارانه نقدی دریافت می کنند، هر ماه تقریبا 100 هزار نفر به جمعیت یارانه بگیر اضافه می شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با مقایسه عملکرد هدفمندی یارانه ها در دو سال 97 و 98، گفت: میزان تحقق منابع هدفمندی یارانه ها در سال 97، 88 درصد بوده، از آنجایی که میزان تحقق این منابع در بازه زمانی یکسان در سال جاری 62.5 درصد بوده، باید گفت میزان تحقق منابع کاهش یافته، با این حال از آنجایی که اولویت دولت پرداخت یارانه نقدی است، منابع وصولی برای پرداخت یارانه نقدی هزینه می شود و دولت مشکلی در پرداخت یارانه ندارد./

پایان پیام