فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: استکبار جهانی در پی بر هم زدن وزن و جغرافیای سیاسی و نظامی منطقه است تا آن را از اتحاد و یکپارچگی خارج کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر ، آیین اختتامیه اولین دوره بصیرت، ویژه خانواده‌های فاقد منازل سازمانی ستاد نیروی دریایی ارتش با حضور امیر خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و حجت الاسلام مظفری نژاد در مجتمع تفریحی، فرهنگی شهید مطهری شهرستان نوشهر برگزار شد.

در این مراسم، امیر حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، منطقه خلیج فارس را منطقه‌ای راهبردی و بسیار مهم و همچنین مرکز دنیا از نظر گذرگاهی دسترسی به منابع انرژی و دریاهای پیرامون عنوان کرد و گفت: تنگه هرمز مهمترین تنگه گذرگاهی از بابت انرژی جهانی محسوب می‌شود که اگر در این منطقه صلح، ثبات، امنیت و آرامش برقرار باشد و ائتلاف منطقه‌ای صورت گیرد، ظرفیت‌های بزرگ برای منطقه ایجاد می‌شود و همه دنیا به آن نیازمند خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن تلاش می‌کند در منطقه ثبات و امنیت وجود نداشته باشد تصریح کرد: استکبار جهانی در پی بر هم زدن وزن و جغرافیای سیاسی و نظامی منطقه است تا آن را از اتحاد و یکپارچگی خارج کند و این یک اشتباه بزرگ برای دشمن است، زیرا جمهوری اسلامی، یک بازیگر قدرتمند منطقه‌ای و دارای تاثیر و نفوذ جهانی محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به سپری شدن 4 دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و شروع مقتدرانه گام دوم انقلاب ، گفت: لازم است برای خانواده‌ها و جوانان، اهمیت داشتن بصیرت تبیین و مسیر درستی که آینده پرافتخار جمهوری اسلامی در راه انسانیت ترسیم کرده است نمایان شود تا با آمادگی کامل در این مسیر حرکت کنند و بدانند، یکی از گام‌های اساسی در مسیر تربیت انسان، تعالیم مبتنی بر آموزه‌های دینی و انقلابی است که این کار ارزشمند در اجرای طرح بصیرت در ارتش به اهداف خود رسیده است.

امیر خانزادی تحریم‌های ظالمانه دشمن را فرصتی برای پیشرفت و توانمندی در حوزه‌های مختلف دانست و عنوان کرد: به برکت انقلاب و آموزه های دینی، امروز آن‌قدر قدرتمندیم که حتی بزرگترین قدرت مادی جهان ظرفیت سرمایه‌های انسانی و جوانانی که در اختیار داریم را ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بخش ارزشمند این سرمایه، ملتی است که همگرا و همگام با نظام مقدس جمهوری اسلامی از آرمان‌های آن دفاع می‌کنند و البته وجود جوان‌های با ایمان، مقتدر و ولایی که با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری، اجازه هیچ تهدید بی‌اساسی از سوی دشمن به ایران اسلامی را نمی‌دهند و در زمره این سرمایه گران‌مایه هستند.