نائب رئیس اول مجلس به دعوت «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه جهت شرکت در دومین همایش بین المللی توسعه نظام پارلمانی (پارلمانتاریسم) به مسکو سفر کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مسعود پزشکیان امروز در رأس هیأتی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه به دعوت «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه جهت شرکت در دومین همایش بین المللی توسعه نظام پارلمانی (پارلمانتاریسم) به مسکو سفر کرد.

این همایش بین المللی به مدت سه روز (۱۰ -۱۲ تیرماه ۹۸) با حضور روسای مجالس، هیات های پارلمانی و کارشناسان بیش از ۱۴۵ کشور و سازمان های پارلمانی بین المللی از سراسر جهان برگزار می شود.

بر این اساس، همایش بین المللی توسعه نظام پارلمانی شامل نشست های موضوعی و میزگرد است که در نشست های موضوعی، گفت وگوی قانونگذاران برای تضمین صلح و ثبات، قانونگذاری و چارچوب های حقوقی برای آینده دیجیتال و همکاری های بین پارلمانی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین در همایش بین المللی توسعه نظام پارلمانی در میزگردهای پنج گانه نیز، موضوعات نقش قانونگذاری در کاهش فقر و نابرابری، جنگ های رسانه ای، همکاری قانونگذاری در زمینه محیط زیست، نقش جوانان در توسعه پارلمانتاریسم و نقش نمایندگان و نهادهای بین پارلمانی در حقوق بشر بین المللی نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بر همین اساس، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی کشورمان در این سفر دیدارها و گفت وگوهای دو جانبه و چند جانبه ای با روسای هیات های شرکت کننده در همایش و برخی مقامات و مسئولان پارلمانی و دولتی فدراسیون روسیه پیرامون مناسبات دوجانبه و راه های گسترش مراودات فیمابین به ویژه تحرک فعالتر مجالس در موضوعات مختلف خواهد داشت.

لازم بذکر است علیرضا رحیمی، عضو هیارت رئیسه مجلس شورای اسلامی و یوسف داودی عضو گروه دوستی ایران و روسیه، پزشکیان را همراهی می کنند.