نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است عدم هماهنگی میان پیام یک سریال درباره علت شهادت شهید طهرانی‌مقدم و اظهارات فرماندهان سپاه، جالب نیست.

ماجرای ترور پدر موشکی ایران صحت دارد ؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به یکی از قسمت‌های سریال گاندو که شائبه ترور شهید طهرانی مقدم را تقویت کرد، گفت: انفجاری که سال 90 در ملارد صورت گرفت و منجر به شهادت شهید طهرانی مقدم شد، مسأله بسیار مهمی بود چرا که پدر علم و صنایع موشکی در آن اتفاق به شهادت رسید.

فیلمنامه‌های وقایع حساس با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی هماهنگ شود

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: شهید طهرانی مقدم نیرویی بود که شبانه روزی در حوزه موشکی تلاش می کرد و مقام معظم رهبری به وی اعتماد 100در صد داشت لذا زمانی که فیلمسازان قصد دارند سناریویی درباره موضوع به این مهمی بسازند حتما باید متن آن به تأیید شورای عالی امنیت ملی، وزارت اطلاعات یا سپاه برسد.

وامل سریال گاندو باید پیش از پخش درباره واقعی بودن یا نبودن ماجرای داستان خود توضیحاتی ارائه می‌کردند.

وی افزود: این عدم هماهنگی میان صداوسیما که در سریال تلویزیونی خود می گوید صهیونیست ها در شهادت شهید طهرانی مقدم نقش داشته اند اما فرماندهان سپاه آن را همان زمان رد کرده اند، جالب نیست.

جمالی نوبندگانی در ادامه توضیح داد: البته ممکن است برآوردهای اولیه از یک اتفاق به گونه ای باشد اما چند سال بعد و پس از در کنار هم قرار دادن اطلاعات، برآورد دیگری از آن صورت گیرد که نتوان گفت کدام موضع گیری دقیق است؛ با این حال باید موضوع برای مردم شفاف باشد و توضیح در این خصوص ارائه شود که البته هنوز اطلاعات جدیدی درباره علت انفجار سال 90 در ملارد به دست ما نرسیده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: عوامل فیلم باید پیش از آغاز پخش درباره فیلمنامه توضیحاتی ارائه می کردند که آیا بر اساس واقعیت بوده و یا ممکن است فیلم جنبه غیرواقعی داشته باشند.