مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در توئیتی تاکید کرد که توقیف نفتکش ایرانی خصومت غیر قانونی با ایران است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کواکبیان در این توئیت خود افزود: اقدام انگلستان در توقف نفتکش ایرانی در جبل الطارق نوعی راهزنی دریایی و خصومت غیر قانونی با ایران است.

‌رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس تاکید کرد: همچنین این اقدام‬ غیرقانونی، علاوه بر اینکه بی حیثیتی مجدد بریتانیا در فرمانبری از آمریکا را نشان داد پوچی ادعای اروپایی‌ها برای تداوم برجام را نیز به اثبات رساند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ روز پنجشنبه به نقل از یک منبع اسپانیایی اعلام کرد، توقیف نفتکشی که از ایران حرکت کرده بود، در پی درخواست آمریکا از انگلیس در جبل الطارق صورت گرفته است.

همچنین دولت محلی جبل الطارق روز پنجشنبه اعلام کرد که مقامات این منطقه و نیروی دریایی انگلیس یک ابرنفتکش که حامل نفت ایران به سوریه بود را توقیف کرد.

«جوسب بورل» سرپرست وزارت امور خارجه اسپانیا در این باره گفت: توقیف نفتکشی که از ایران حرکت کرده بود پس از ارائه درخواست آمریکا از انگلیس صورت گرفته است.

وی که به عنوان جانشین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا معرفی شده است، خاطرنشان کرد: مادرید در حال بررسی توقیف این کشتی و تأثیر آن بر تمامیت ارضی اسپانیا است.