نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: انگلیسی‌ها باید بدانند جمهوری اسلامی قدرت اقدام مقابله‌به‌مثل را دارد و ذوق‌زدگی آمریکایی‌ها به دق‌مرگی مبدل خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید جواد ابطحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص توقیف نفتکش ایرانی اظهار کرد: این اقدام نقض مسلم حقوق دریایی و دریاها است چون در آب‌های سرزمینی کشور دیگری یک کشور کشتی کشور دیگری را توقیف می‌کند.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید از تمام ابزارهای قانونی که در اختیار دارد استفاده کند، هم می‌توان در دادگاه بین‌المللی شکایت کرد و از طرفی هم می‌توان مقابله‌به‌مثل کرد و کشتی‌های انگلیسی را توقیف و بازرسی کنیم.

وی افزود: معتقدم توقیف کشتی و ادامه آن موجب شده است دولت و افرادی که اندک اعتمادی به غربی‌ها داشتند اعتمادشان سلب شود و مثل معروف سگ زرد برادر شغال است برایشان عیان شد.

ابطحی ادامه داد: دیدیم آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی و کشورهای مرتجع منطقه از این اقدام ذوق‌زده شده‌اند، این کشورها بعد از سقوط پهپاد ایران که قدرت به ظاهر افسانه‌ای آمریکا را زیر سؤال برد و آمریکا هم هیچ غلطی نتوانست کند بعد از توقیف کشتی ایرانی خیلی خوشحال شدند که خوراک تبلیغاتی رسانه‌ای برایشان ایجاد شده است.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این ذوق‌زدگی خوراک خوبی برای امپریالیسم خبری است چرا که خود آمریکایی‌ها و اروپایی‌هایی می‌دانند این اقدام یک راهزنی روشن دریایی است.

وی عنوان کرد: انگلیسی‌ها باید بدانند جمهوری اسلامی قدرت اقدام مقابله‌به‌مثل را دارد بنابراین ذوق‌زدگی آمریکایی‌ها به دق‌مرگی مبدل خواهد شد.

ابطحی در ادامه با شاره به از سرگیری غنی‌سازی با غنای بیش از ۳.۶ درصد در مهلت شصت روزه دوم ایران به اروپا بیان کرد: یکی از اقدامات خوبی که انجام شد شروع گام دوم در مقابل نقض تعهدات برجامی آمریکا و اروپایی‌ها بود، البته ما معتقدیم باید فراتر از این تصمیمات، اقدامات بیشتری صورت می‌گرفت مثل لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و یا خروج از ان پی تی.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی از پروپاگاندای رسانه‌ای غرب هراسی ندارد و قاطعانه در مقابل این رفتارها ایستادگی می‌کند.