سخنگوی شورای نگهبان گفت:‌ اگر گزارش تخلف و سوء استفاده مالی نماینده‌ای ما ارائه شود قطعا رسیدگی و برخورد می‌کنیم چه، آپارتمان باشد و چه ماشین.

سخنگوی شورای نگهبان : اگر نماینده‌‌ای آپارتمان یا ماشین گرفته باشد برخورد می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان شامگاه شنبه (22 تیرماه 98) در برنامه امشب نگاه یک که از شبکه یک سیما پخش شد، طی سخنانی اظهار داشت: تحولات شورای نگهبان و تغییرات اعضای این شورا یک امر طبیعی است و از گذاشته وجود داشته است.

وی با بیان اینکه دوره اعضای شورای نگهبان 6 سال است که می‌تواند قابل تمدید باشد،‌ افزود: ما سه نفر از اعضای شورا را از دست دادیم و نیاز بود در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: پایان دوره سه نفر از حقوقدانان و فقها هم هست که طبیعتا ممکن است تغییراتی در این خصوص صورت گیرد.

کدخدایی برهمین اساس اضافه کرد: آنچه برای شورا مهم است اجرای قانون اساسی است، لذا این را نمی‌توانیم تحول به مفهوم خاصی تلقی کنیم. حال افرادی ممکن است با گرایش‌های فقهی متفاوتی باشند اما تغییر قابل توجهی نیست؛ البته ممکن است برخی افراد گرایش سیاسی داشته باشند و این طبیعی است اما آنچه مهم است اجرای قانون در سمت هر فرد است.

وی در ادامه عنوان کرد:‌ در قانون آمده آقایانی که آگاه به مسائل روز باشند باید انتخاب شوند و افراد حقوقدان را هم رئیس قوه قضاییه مشخص می‌کند و وظیفه اصلی آنها اعلام نظر در خصوص مصوبات مجلس از حیث انطباق با موازین شرع و قانون است و نباید سلایق شخصی و سیاسی خود را در امور دخالت دهند اما طبیعتا چون انسان هستند این سلایق را دارند و هیچ گاه نمی‌توانیم از این مسئله فرار کنیم که بگوییم شما افرادی را در هر پستی منصوب می‌کنید که هیچگونه نظر سیاسی نداشته باشند اما مهم اجرای وظیفه قانونی و صحیح افراد فارغ از گرایش‌های سیاسی است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه شنیده شده است برخی نمایندگان در جریان استیضاح وزرا آپارتمان گرفتند و از استیضاح منصرف‌شده اند گفت: طبیعتا اگر گزارش تخلفی در این رابطه به ما ارائه شود قطعا رسیدگی و برخورد می‌کنیم چه آپارتمان باشد و چه ماشین.

کدخدایی همچنین عنوان کرد:‌ قبلا هم با نمایندگانی که سو استفاده‌های مالی داشتند و برخورد کردیم لذا اگر چنین تخلفاتی اثبات شود قطعا در تایید صلاحیت‌ها هم تاثیر خواهد گذاشت چه بسا اینکه قبلا هم بوده و با آنها برخورد کردیم.

ادامه دارد..