عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد برجام باید به طور کامل و نه یک کلمه کمتر، نه یک کلمه بیشتر اجرایی شود لذا موضع گیری سیاسی صرف اروپایی ها نمی تواند منجر به نتیجه شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابوالفضل حسن بیکی  در گفت‌ و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مواجهه غربی ها با برنامه جامع اقدام مشترک، گفت: برجام یکی از معاهدات بین المللی است و همه کشورهای عضو آن متعهد به اجرای تعهدات خود هستند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه کشورهای غربی تلاش می کنند از طریق ابزار رسانه ایران را تحت فشار قرار دهند و این مهم در حالیست که خودشان به تعهدات برجامی عمل نکرده اند، اظهار کرد: در این بین نباید فراموش کرد که افکار عمومی دنیا متوجه شده که ایران در برجام دست برتر را دارد و بدعهدی ها بر عهده آمریکا و همپیمانانش است.

وی با اشاره به مواد 26 و 36 برنامه جامع اقدام مشترک، ادامه داد: طبق مفاد برجام ایران در اجرای تعهدات خود دو گام اساسی برداشت تا غربی ها بدانند صبر استراتژیک کشورمان حدی دارد و توانایی احقاق برجامی برای ایران اسلامی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه برداشتن گام دوم و رفع محدودیت های سطح غنی سازی موجب شده اروپایی ها دچار نگرانی شوند که این امر در موضوع گیری های آنها مشهود است، تصریح کرد: در واقع آنها به خوبی می دانند که گام سوم و چهارم کشورمان می تواند به خروج از ان.پی.تی منجر شود که این موضوع برای آنها امری قابل تامل و نگران کننده است.

حسن بیکی ضمن تاکید بر اینکه برجام باید به طور کامل و نه یک کلمه کمتر، نه یک کلمه بیشتر اجرایی شود، افزود: کشورهای اروپایی نمی توانند انتظار داشته باشند ایران در برجام همه تعهدات و محدودیت ها را رعایت کند اما آنها فقط موضع گیری سیاسی کنند و در عمل رخدادی شکل نگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه مردم از دولت می خواهند که در مواجهه با بدعهدی ها کوتاه نیاید و حقوق ضایع شده کشورمان را احیا و مطالبه کنند، خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می رسد در مهلت 60 روزه آینده اروپایی ها باید فکر اساسی داشته باشند.