​به گزارش ایسنا، عبدالکریم حسین زاده در مورد هجمه‌هایی که این روزها به وزیر نفت می‌شود گفت: زیر سوال بردن زنگنه در این شرایط بیشتر تقابل با منافع ملی است تا تقابل با شخص زنگنه.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نماینده نقده و اشنویه (آذربایجان غربی) در مجلس در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: زنگنه امروز وزیر نفت است و ممکن است فردا نباشد و این فرآیند طَی می‌شود اما در شرایط فعلی که تیر تحریم‌ها مجموعه نفت و زیرمجموعه آن نظیر پتروشیمی را هدف قرار داده است اگر ما از دستگاه‌ها هم ضعفی ببینیم باید با دقت بیشتری موضوع را بیان کنیم که دستاویزی برای دشمنان نشود.

نایب رئیس فراکسیون امید با اشاره به سخنان زنگنه مبنی بر این که هر وقت بحث پرونده زنجانی را مطرح می‌کنم فشارها بر ما افزایش پیدا می‌کند اظهار داشت: برخوردهای جناحی با این موضوع نه تنها برای آن جناح سیاسی که به این دلیل هجمه‌های را به زنگنه دارند هیچ نفعی ندارد بلکه در مجموع کشور را نیز متضرر می‌کند.

عضو کمیسیون عمران افزود: بابک زنجانی چقدر پول از این سرزمین خارج کرده است؟ آیا متولیان امر و کسانی که امروز مخالف زنگنه هستند امروز نگران پول کشور نیستند که این پول کجاست و چرا برنمی گردد؟ وقتی هزاران میلیارد تومان از پول این کشور به راحتی خارج شده و برنگشته و امروز این همه مشکلات اقتصادی وجود دارد، تورم سنگین و تنه ضعیف جامعه را می‌بینند نباید نگران شوند؟ و آیا ضعیف شدن در ابعاد اقتصادی باعث تضعیف کلیت کشور نمی‌شود.

نماینده نقده و اشنویه در مجلس تاکید کرد: این پول‌ها به راحتی از کشور بیرون می‌رود و به سفره‌های مردمی که سفره‌هایشان نیز ضعیف است برنمی گردد و این یک تجربه تلخ است که بارها تکرار شده؛ قطعاً هر مسئول دلسوز این کشور و نظام باید نگران این باشند که مجدداً افرادی خلق نشوند که پول، سرمایه و ثروت این سرزمین را خارج و هزینه کنند.

وی تصریح کرد: اگر حتی دولت نیز نخواهد جدی باشد ما به عنوان وکلای ملت باید جدی باشیم که این افرادی که به صورت غیر رسمی در معاملات حضور پیدا می‌کنند امکان رشد نداشته باشند و در وهله بعد باید شفاف سازی شود که این پول را چه کار کرده‌اند. در شرایط امروز که میزان ارز در کشور کم است ما به این پول‌ها نیاز داریم.

حسین زاده گفت: ما در مورد رشد مجدد این افراد در این عرصه دل‌نگرانی جدی داریم، اقتصاد کشور ما بیش از این تحمل رشد انگل‌های اقتصادی اینچنینی که از خون مردم ارتزاق می‌کنند را ندارد.