یک کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان با تاکید بر این که همکاری اعضای شورای نگهبان و نمایندگان مجلس در تقلیل موارد ارجاعی به مجمع تشخیص مؤثر است، خطاب به نمایندگان گفت که در حد توان در دسترس آنها خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، صادقی مقدم در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس و در جریان بررسی صلاحیت کاندیداهای حقوقدان معرفی شده از سوی قوه قضائیه برای عضویت در شورای نگهبان به ارائه توضیحاتی درباره مسئولیت‌هایش پرداخت و گفت: در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در سال ۵۶ پذیرفته شده و در دستگاه قضائی سابقه قضاوت دارم، دو دوره عضویت در هیئت منصفه مطبوعات داشته و سابقه کار در قوه مجریه، ستاد برنامه و بودجه، هیئت امنا، همکاری با قوه مقننه در ۱۱ سال گذشته، عضویت در هیئت تطبیق مصوبات و قوانین و عضویت در هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس را داشته‌ام.

وی در ادامه با بیان این که قانون اساسی ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین اساسی در دنیا است، گفت: در قانون اساسی روح اسلام وجود دارد و در آن به مشارکت مردم توجه شده است. و ولایت و مدیریت امت اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است. با مطالعه قوانین اساسی کشورهای محتلف می‌توان ادعا کرد که قانون اساسی ما از مترقی‌ترین قوانین اساسی دنیا است.

صادقی مقدم به برخی از اصول قوانین اساسی همچون نهادسازی قوای سه گانه، تأسیس نظام ولایتی و وجود نهادی همچون مجمع تشخیص و شورای نگهبان اشاره و اظهار کرد: وظیفه شورای نگهبان تشخیص مغایرت مصوبات مجلس با قانون است. بنده همواره تمام تلاشم را برای رعایت قانون و حفظ حقوق افراد و احترام به جایگاه و کرامت انسان‌ها و رعایت عدل و انصاف کردم چون معتقدم ما باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشیم.

وی خطاب به نمایندگان گفت: در حد توان در دسترس نمایندگان خواهم بود چون معتقدم مجلس و شورای نگهبان با همکاری یکدیگر می‌توانند مشکلات قانونگذاری را حل کنند در صورت عضویت در شورای نگهبان با مجلس همکاری نزدیک دارم و تلاش می‌کنم با تعامل با مردم در جهت ارتقای شورای نگهبان و تبیین نقش آن برای مردم در محیط‌های علمی و دانشگاهی گام بردارم.

صادقی مقدم در پایان اظهار کرد: قطعاً اعضای شورای نگهبان و نمایندگان مجلس با همکاری یکدیگر می‌توانند در تقلیل موارد ارجاعی قوانین به مجمع تشخیص مؤثر باشند که این از طریق برگزاری نشست‌های مشترک میسر می‌شود.