سخنگوی جنبش انصارالله یمن بامداد چهارشنبه در توئیتی در پاسخ به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج ایران از یمن نوشت: این سخنان تنها برای اخاذی و باجگیری بیشتر از عربستان و افزایش هزینه های این گاو شیرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اشاره "محمد عبدالسلام" به اظهارات انتخاباتی دونالد ترامپ است. وی در تبلیغات انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا (۹۴) آشکارا از عربستان انتقاد کرده و گفته بود: سعودی برای ما همچون یک گاو شیرده است که هر زمان نتواند سود برساند، دستور ذبح آن را صادر می کنیم و یا از دیگران می خواهیم این کار را انجام دهند.

روند حمایت از ائتلاف سعودی در آمریکا با روی کار آمدن ترامپ نه تنها متوقف نشد، بلکه ابعاد وسیع تری یافت و منجر به قرارداد بی سابقه تسلیحاتی ۴۶۰ میلیارد دلاری میان واشنگتن و ریاض شد.

عبدالسلام در توئیتری با اشاره به نقش پررنگ تجاوزگری آمریکایی ها در جنگ یمن افزود: (دستور) حمله به یمن از واشنگتن صادر می شود و در نوک حمله نیز مزدوران و وابستگان به کاخ سفید (عربستان و امارات) قرار دارند.

براساس گزارش های متعدد، واشنگتن نه تنها به هواپیماهای ائتلاف سعودی سوخت رسانی می کند، بلکه فرماندهان آمریکایی اهداف و اطلاعات عملیات نظامی در جنگ علیه یمن را ارزیابی، مدیریت و فرماندهی می کنند.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن اضافه کرد: با اینکه جنایت هایی که در یمن صورت می گیرد، همگی با سلاح های آمریکایی انجام می شود و مجلس سنا خواستار توقف حمایت واشنگتن از کشورهای متجاوز شده است، اما ترامپ ادعای خروج ایران از یمن را مطرح می کند.

عبدالسلام تصریح کرد: سخن ترامپ با واقعیت سازگاری نداشته و حتی ارزش جواب دادن هم ندارد، و این سخنان تنها برای اخاذی بیشتر و افزایش هزینه های گاو شیرده صورت گرفته است.

ترامپ ساعاتی پیش در ادعای تکراری و بی اساس گفت که ایران باید از یمن خارج شود.

درخواست ترامپ برای خروج ایران از یمن درحالی صورت می گیرد که دست آمریکا به کشتار مردم بی گناه یمن آغشته است، بطوری که در حملات مختلف، استفاده ائتلاف سعودی از جنگ افزارها و بمب های ساخت آمریکا به اثبات رسیده است.

آخرین مورد استفاده ائتلاف سعودی از بمب هدایت شونده ساخت آمریکا موسوم به "ام کی ۸۲" ۱۸ مرداد ۹۷ بود، به طوری که اتوبوس حامل دانش آموزان در استان صعده در غرب یمن هدف حمله ائتلاف قرار گرفت و در جریان آن ۵۱ غیر نظامی که بیشتر آنان را کودکان تشکیل می دادند، کشته و بیش از ۷۹ تن دیگر زخمی شدند.

آمریکا علاوه بر تجهیز تسلیحاتی ائتلاف سعودی و امارات، با گسیل نیروهای نظامی مجرب، ضمن دامن زدن به درگیری ها، تخریب بیشتر یمن را رقم زده و موجب کشتار هزاران یمنی و آواره شدن میلیون ها تن دیگر شده است.