تسنیم : عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماجراجویی انگلیسی‌ها علیه ایران احمقانه و همراه با پاسخی قاطع همراه است گفت: رفتار سخیف انگلیسی‌ها ادامه برخوردهای احمقانه آمریکایی‌ها است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدابراهیم رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک با اشاره به متوقف کردن نفت‌کش جمهوری اسلامی توسط انگلیسی‌ها اظهار داشت: انگلیسی‌ها در دام آمریکایی‌ها افتاده و وارد ماجرایی شده‌اند که به طور حتم هزینه بسیار سنگینی را بابت آن باید پرداخت ‌کنند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد:  آمریکایی‌ها چون در شیطنت علیه جمهوری اسلامی تنها مانده بودند و می‌شود گفت از راهبرد طراحی‌شده برای خود که قصد داشتند با خروج از برجام، ماجراجویی‌های دیگر، اعمال تحریم و فشار همه‌جانبه به جمهوری اسلامی و همراه کردن دیگر کشورها با خود در این مسیر به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند، عملا با شکست مواجه شدند،دست به چنین کارهایی می‌زنند.

وی افزود: آمریکاییها از این رو برای این که از فشار شکست وارد‌شده خارج شوند، انگلیسی‌ها را وارد این ماجرا کردند، انگلیسی‌ها هم که نادان، در حماقت عجیبی که کسی تصور نمی‌کرد، انگلیسی‌ها با این وضعیت به دام آمریکایی‌ها بیفتند و این رفتار احمقانه را داشته باشند، آمدند و کشتی نفت‌کش جمهوری اسلامی را متوقف کردند که در همه جای دنیا از این حرکت به راهزنی نام برده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این حرکت برای انگلیسی‌ها نه تنها هیچ مزیتی نداشت، بلکه جایگاه این دولت را مخدوش کرد، اکنون برای اینکه بخواهد این فشار را اندکی کاهش دهند و از جوی که در آن قرار دارند خارج شوند،القا می‌کند که جمهوری اسلامی نفت‌کش‌های انگلیسی را در خلیج فارس با محدودیت مواجه کرده که دروغ است.

رضایی بیان کرد: جمهوری اسلامی اگر برای برخورد با نفت‌کش‌های آنها اراده می‌کرد، شفاف برخورد می‌کرد و همه هم مطلع می‌شدند، رفتارهای اینچنینی که کار راهزن‌های دریایی است در شان جمهوری اسلامی نبوده و نیست و این را همه می‌دانند.

وی ادامه داد: بنابراین این ادعای انگلیس، فریب خود بوده و در واقع به نحوی به دنبال رها کردن خود از عملیات روانی است که به پا کرده و خود از همه بیشتر آسیب می‌بیند