عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئولین داخلی درست در زمانی که کشور در جنگی نابرابر گرفتار شده بود، با سیاه نمایی و تلاش برای ایجاد دلسردی در مردم کشور را به سمت پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سوق دادند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش تسنیم، امیر حسین قاضی زاده هاشمی شب گذشته در مراسم گرامیداشت فرارسیدن پذیرش قطعنامه 598 در مسجد جامع المهدی مینودر قزوین برگزار شد، اظهار داشت:در زمانی که همه دنیا در برابر ایران قرار گرفته بودند برخی از به ظاهر دلواپسان برای این که امام و دولت را مجبور به پذیرش قطعنامه 598 بکنند سعی در سیاه نمایی و وارونه جلوه دادن برخی از واقعیت ها کردند.

هاشمی گفت: نامه هایی منبی بر این که کشور تنها 1 ماه دیگر ذخیره گندم دارد یا این که دیگر کسی برای حضور در جنگ تمایل ندارد و رزمندگان میخواهند باز گردند سبب شد تا نهایتا تصمیم بر موافقت با این قطعنامه گرفته شود.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این افراد به ظاهر دلواپس با سیاه نمایی وضعیت کشور گویا در جبهه دشمن قرار گرفتند و سعی کردند برای تحقق اهداف دشمن قدمی بردارند.

هاشمی خاطرنشان کرد: این دست از تصمیم سازی ها هنوز هم ادامه دارد و برخی هنوز نمیخواهند باور کنند که مردم پشت نظام ایستاده اند و در هر دوره ای به بهانه مردم تن به ذلت می دهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است این گونه به کشور تحمیل شود که در تنگناهای شدیدی هستیم و راه چاره ای جز پذیرش شرایط دشمن نداریم نباید به نام مردم تمام شود چون اتفاقا مردم بارها ثابت کردهاند که حتی در سخت ترین شرایط همراه نظام هستند اما این گرایشات از مسئولین غرب گرا و دلواپس نشات میگیرد.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماجرای برجان بیان کرد: در مسئله برجام نیز خیلی ها تلاش کردند تا با سیاه نمایی نشان دهند که راهی جز تعامل نداریم.

هاشمی خاطرنشان کرد: با وجود همه تذکراتی که رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم اعتماد به آمریکا دادند بازهم مشاهده کردیم که برجام انجام شد و بعد از مدتی به این نتیجه رسیدند که باید به سخنان رهبر بیشتر و با دقت توجه می کردند.

وی افزود: البته اگر قرار باشد در تاریخ دنبال مصادیق این چنینی باشیم، نمونه ها زیادی وجود دارد و مسئله این است که دشمنی آمریکا و به عبارت دیگر استعمارگران دنیا با ایران تمامی ندارد و در هر دوره ای تلاش کرده اند تا به جمهوری اسلامی ایران  همه آزادی خواهان در سراسر جهان صدمه وارد کنند و در این بین همیش کسانی بوده اند که تلاش کرده اند ماجرا به نفع این مستکبرین تمام شود.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی  گفت: مسئله آمریکا ما نیستیم مسئله این است که این استعماگران نمیتوانند قبول کنند فردی و مردمی زیر پرچم آنها نباشد و عادت دارند به مردم دنیا به چشم برده و کارگر نگاه کنند.

قاضی زاده هاشمی  عنوان کرد: حضور امام خمینی(ره) در ایران و الگو گیری بسیاری از آزادی خواهان در سراسر دنیا سبب شد تا مردم تن به ذلت و خواری در مقابل این زورگویان ندهند و همین مسئله هم سبب شده تا دشمنی آشکاری با ما و ملت ما داشته باشند.

وی تصریح داشت: برای این دشمنی ها نیز گاهی با جنگ سخت، گاهی سیاسی  و گاهی فرهنگی در تلاشند تا هرچه میتوانند برای نابودی ما انجام دهند و در دوران های مختلف هم این تلاش های خود را انجام دادند ، زمانی که کشور گرفتار جنگ سخت بود ما مشکلات و جنگ اقتصادی نیز داشتیم و دشمن تلاش کرد تا با ایجاد شرایط نامساعد برای زندگی مردم حمایت مردم از دولت را کم کند که چنین اتفاقی نیافتاد.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی  در پایان سخنان خود افزود: هنوز هم با وجود شرایط سخت مردم حاضر نیستند پشت نظام را خالی کنند .