هیأتی از رهبری حماس با دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در بیروت دیدار و درباره وضعیت فلسطین گفت‌وگو کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، هیأتی از رهبران حماس به ریاست «اسامه حمدان»، یکی از اعضای دفتر روابط عربی و اسلامی، با حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و درباره وضعیت در فلسطین و پیامدهای معامله قرن گفت‌وگو کرد.

وبگاه خبری روسیا الیوم گزارش داد: این دیدار روز پنجشنبه در ساختمان سفارت ایران در بیروت برگزار شد و هیات حماس شامل «احمد عبدالهادی» نماینده این جنبش در لبنان، «جهاد طه» معاون مسئول سیاسی حماس و «عبدالمجید العوض» مسئول ارتباطات رسانه‌ای این جنبش بود.

هیأت حماس توضیح دقیق و جامعی را از وضعیت در فلسطین به ویژه پیامدهای معاهده قرن بر مسئله فلسطین و لطمه به حقوق مردم فلسطین به ویژه حق بازگشت پناهندگان، ارائه و بر پایبندی این جنبش به خط مشی مقاومت تا آزادسازی فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی تاکید کرد.

از سوی دیگر امیر عبداللهیان هم ضمن استقبال از هیئت حماس بر حمایت ایران از ملت فلسطین و مقاومت دلیرانه آنها تاکید کرد و نقش حماس و گروه‌های مقاومت در رویارویی با رژیم اشغالگر صهیونیستی و دفاع از مقدسات امت اسلامی را ستود.

در پایان این دیدار دو طرف رابطه مثبت میان ایران و حماس را ارزشمند توصیف و بر ادامه حمایت از مسئله اساسی جهان اسلامی یعنی مسئله فلسطین تاکید کردند.