عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آثار روانی تحریم در اقتصاد کشور خنثی شده و بخش‌های مختلف اقتصادی حرکتی رو به رشد دارند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش فارس، علی آقامحمدی در اولین میز تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو اظهار داشت: جنگ اقتصادی با آمریکا یک جنگ قطعی و بلندمدت است و ما در موضوع برجام ملاحظه کردیم که آمریکا دیگر قصد برداشتن تحریم‌ها را از ایران ندارد؛ فقط وقتی در جایی مانند برجام با ما توافق کند بخشی از تحریم‌ها را برمی‌دارد که دوباره با یک امضای رئیس‌جمهور قابل برگشت است.

وی با تاکید بر اینکه باید از زیر چتر تحریم بیرون بیاییم، افزود:‌حمایت از تولید داخل به یک استراتژی در کشور تبدیل شده و قرار نیست موقتی و کوتاه مدت باشد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در وزارت صنعت باید در 12 زنجیره تولید به ساخت داخل برسیم، گفت: قرار است قائم مقامی در زنجیره تولید و توزیع در وزارت صنعت منصوب شود تا موضوع بازرگانی به صورت یکپارچه مورد پیگیری قرار گیرد و یک مسئول مستقیم داشته باشد.

آقامحمدی در ادامه با بیان اینکه آثار تحریم از لحاظ روانی برداشته و خنثی شده است، گفت:‌ اقتصاد ایران در اسفند سال گذشته زمین خورد و تغییر وضعیت پیدا کرد ولی حالا در حرکت به سمت بالا هستیم.

وی ادامه داد: صنعت خودرو نیز با تحریم صنعت نفت زمین خورد ولی به موقع در حال حرکت و بالا رفتن است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران از اسفند سال گذشته دچار خیزش شده است، گفت: مسائل دانش بنیان به صورت زنجیره‌ای تعیین تکلیف شده و دانشگاه‌های تخصصی در کنار تولید فعال خواهند بود.

آقامحمدی گفت:‌امسال خبرهای بهتری در نوآوری صنعت خودرو خواهیم داشت.