روزنامه ایندیپندنت نوشت که اقدام ایران برای توقیف نفتکش آنها در عصر جمعه (۲۸ تیر) در تنگه هرمز اقدامی اجتناب ناپذیر و تاوانی بود که انگلیس با بی‌فکری‌اش داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه ایندیپندنت در مطلبی مرتبط با این اتفاق نوشت، توقیف یک تانکر نفتی ایرانی-هرچند هم که قانونی باشد- در صورتی که اقدامات احتیاطی لازم در برابر اقدام تلافی‌جویانه و اجتناب ناپذیر ایران انجام نشده باشد، اقدامی بی‌ملاحظه است.

نیروی دریایی انگلیس در اواسط تیر ماه یک نفتکش ایرانی را در جبل الطارق به اتهام ادعایی نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه و حمل نفت خام به این کشور توقیف کرد.

این روزنامه با توجه به سابقه ضعف بریتانیا در برابر مخالفانش در طول دو دهه گذشته افزود، چطور نخست وزیر، کابینه و کارمندان ارشد دولت فکر کردند که این تقابل می توانست با چیزی کمتر از یک پاسخ تحقیر آمیز برای بریتانیا پایان یابد؟

ایندیپندنت همچنین با اشاره به پرونده مسموم شدن سرگئی اسکریپال توسط عامل اعصاب و عدم توانایی انگلیس برای فشار آوردن به ولادمیر پوتین افزود که ایرانیان با توجه به پرونده نازنین زاغری می‌دانند که انگلیس چیزی بیشتر از یک «ببر کاغذی» نیست.

در ادامه این مطلب گفته شده که ممکن است تشنج‌های مرتبط با این تانکر بدون خونریزی پایان یابند، اما چنین چیزی درباره مداخله فاجعه آمیز این کشور در لیبی در دوره نخست وزیر پیشین اتفاق نیفتاد. علاوه بر این پس از هرج و مرجی که سقوط صدام حسین در عراق در پی داشت، هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که سرنگون کردن یک دیکتاتور عرب با حکومتی طولانی در کشوری با تفرقه‌های قومی و نژادی، می تواند به شکل دیگری به پایان برسد.

در انتها این مطلب می‌افزاید که تا زمانی که نخست وزیران انگلیس، کابینه ها و کارمندان ارشد دولتی خود را از توهمات اخلاقی آزاد نکنند و به پیامدهای عملکردشان بی توجه باشند، این کشور محکوم به تحقیر پی در پی در سطح ملی است.

بیشتر بخوانید

گزارش: دست بسته انگلیس| 5 دلیل ناتوانی لندن در واکنش به توقیف نفتکش در تنگه هرمز

واکنش وزیر خارجه انگلیس به توقیف نفتکش این کشور توسط ایران

انگلیس دوشنبه واکنش به اقدام ایران در توقیف نفتکش را اعلام می‌کند

عصر جمعه (28 تیر) نفتکش انگلیسی «Stena Impero» پس از بی‌توجهی به قوانین و مقررات دریایی و حرکت در حالی که در مسیر معکوس ودر حال ورود به تنگه هرمز بود و امکان برخورد احتمالی آن با کشتی‌های دیگر وجود داشت، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.