سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد؛ عربستان باید بحران یمن را پشت سر بگذارد تا به روابط دیپلماتیک با تهران فکر کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به سخنرانی نماینده عربستان در سازمان ملل متحد درباره روابط دیپلماتیک با ایران،گفت: سیگنال هایی که از طرف عربستان سعودی می رسد؛ نشان می دهد که بحران های سال های اخیر در خلیج فارس و به ویژه جنگ یمن برای عربستان، امارات عربی متحده و کشورهای متحد آنها به باتلاقی تبدیل شده است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا  و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: باتلاق جنگ ناجوانمردانه یمن بالاخره کشورها را به جایی رسانده است که باید تصمیمات عقلانی تری گرفته شود. 

وی با بیان اینکه  ایران و عربستان دو کشور بزرگ و مسلمان منطقه هستند و می توانند نقش موثری در ثبات منطقه داشته باشند، مطرح کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها به این موضوع تاکید کرده است که کشورهای منطقه باید مناسبات خود را با گفتگو و مذاکره حل کنند و نیازی به تنش و درگیری نظامی نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران از مواضع نماینده عربستان استقبال می کند، خاطرنشان کرد: اگر گام‌های اولیه در این زمینه پایان بحران یمن برداشته شود؛ جمهوری اسلامی ایران همیشه به گفتگو اعتقاد دارد و استراتژی صریح نظام است که ما مسائل منطقه ای را می‌توانیم با گفت و گو حل کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه عربستان باید بحران یمن را پشت سر بگذارد تا به روابط دیپلماتیک با ایران فکر کند، تصریح کرد: اولین گام حل مسائل بین کشورها گفتگوهای دیپلماتیک است، بحران یمن باید حل شود. بحران یمن دخالت آشکار در امور داخلی کشور و حمله نظامی به سرزمین مستقلی است و قطعاً عربستان در این مسئله باید گام بردارد.