سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: گاهی نگاه برخی بزرگان در کشور این بوده که چنانچه توجهمان به خارج باشد تمام مشکلات حل می‌شود در صورتی‌که دل هیچ کس به اندازه خود ما برای ایران نخواهد سوخت و همین باعث انسجام بیشتر شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید حمایت میرزاده در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دل بریدن ملت و مسئولان از بیگانگان باعث جوشیدن کشور از درون شده است، گفت: چنانچه تاریخ ایران را به ویژه بعد از انقلاب مطالعه کنید، می‌بینید هر زمانی که به خودمان توجه نکردیم و از خانواده تا سطح کلان کشور دل به بیگانگان بستیم، ضرر کردیم و هیچ فرد عاقلی نباید این کار را انجام دهد.

نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس ادامه داد: حتی در داخل خانواده نیز هیچ تکیه گاهی محکم‌تر از خانواده وجود ندارد در اعتقادات دینی گفته می‌شود که همسایه از آدم ارث می‌برد و مثل برادر است یعنی همیشه پشتیبان خوبی است. بنابراین اگر کسی نخواهد به همشهری و هموطن خود تکیه کند و به بیگانه تکیه کند، قطعا آن بیگانه اول منافع خود را خواهد دید البته شاید موقتا نشانه‌هایی از لبخند مصنوعی در وی دیده شود اما قطعا پشت سر آن لبخندها چیزهای دیگری است.

برخی از مسئولان به دنبال تکیه بر بیگانگان بودند

وی افزود: تاکیدات و تذکر مقام معظم رهبری همان تذکری است که در اعتقادات دینی نیز گفته شده و از نظر سیاسی نیز در دنیا بررسی کردیم که همین وضعیت از ابتدا بوده. گاهی نگاه برخی بزرگان در کشور این بود که چنانچه توجهمان به خارج باشد تمام مشکلات حل می‌شود در صورتی‌که دل هیچ کس به اندازه خود ما برای ایران نخواهد سوخت و همین نکته باعث انسجام بیشتر شده است. زمانی که آمریکا سپاه را تروریسم خواند، هر آدم منصفی جدا از گرایش‌های سیاسی قضاوت می‌کرد می‌دید که همه با یکدیگر همدل شدند چراکه سپاه را به عنوان خط قرمز، حافظ نظام و کشور می‌شناسند و در جهت امنیت انقلاب و نظام و جدا از گرایش‌های سیاسی همه پشتیبانی سپاه را کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این نشانه‌زنی بود که همه احساس تهدید و خطر کردیم، تصریح کرد: بعد از آن تاریخ نیز انسجام و همدلی بیشتر شده و برخی از دوستان سپاهی که دیدگاه و یا در برخی فضاهای سیاسی بودند، متوجه شدند که نباید به آن فضا وارد شوند و دانستند که همه آنها را دوست دارند و می‌خواهند که در کنار آنها باشند.

فرمایشات و تذکرات رهبر معظم انقلاب باعث انسجام بیشتر ملت و مسئولان می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: فرمایشات و تذکرات رهبر معظم انقلاب باعث انسجام بیشتر می‌شود البته در داخل اختلاف نظرهای متفاوتی درباره مسائل سیاسی و اقتصادی وجود دارد و بسیار طبیعی است اما در بُعد کلان بعد از داستان برجام، آمریکا، عهد شکنی آنها و اروپایی‌ها اگر هر کسی جدا از گرایش‌های سیاسی، می‌فهمد که در هر شرایطی خودی بهتر از غیر خودی است و هر کسی به امکانات و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های داخل تکیه کند، بهتر از بیگانگان است.

 

اکرمی: در کشور تحزب و تشکل قوی نداریم

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: ما در کشورمان تحزب و تشکل قوی نداریم و در نتیجه این افراد هستند که خود را به عنوان جریان‌ها مطرح می‌کنند، وگرنه واقعا جریان اصلاح طلب، اصولگرا و مستقلین وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی احتمال شکل گیری جریان سوم در انتخابات مجلس آینده چقدر محمتل است؟ اظهار کرد: در همه جای دنیا تفاوت افکار و نظرات وجود دارد و این موضوع که افکار سیاسی و اجتماعی مختلف باشد یک امر طبیعی است، اما در کشور ما معیار و ملاک عمل قانون اساسی و تبعیت از نظرات رهبری به عنوان فصل الخطاب است.

وی ادامه داد: ما باید خود را با این دو اصل مهم تطابق دهیم، اما چون در کشور ما تحزب و تشکل قدرتمند نداریم افرادند که دور هم جمع می‌شوند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه در ایران جریان‌ها نیستند که تصمیم می‌گیرند، بلکه افراد هستند که نام جریان بر خود می‌گذارند اظهار کرد: این افراد هستند که  دور هم جمع می‌شوند. یکی اسم خود را اصلاح طلب و دیگری اصول گرا می‌نامد و برخی هم معتقدند مستقل هستند. اما صرفا افراد هستند که در این زمینه تاثیرگذار عمل می‌کند و گرنه واقعا جریان اصلاح طلب، اصول گرا و مستقلین وجود ندارد.

اکرمی با اشاره در پیش رو بودن انتخابات اسفند 98 اظهار کرد: در انتخابات آتی هم اولا در کشور شهرهایی داریم که تک نماینده هستند و شهرهای بیش از دو نماینده ندارند که در این مناطق که عمده حوزه‌های انتخابیه را تشکیل می دهند جریان‌ها نیستند پیام‌های سیاسی چندان مطرح نیستند، بلکه رقابت بین اقوام و قومیت‌هاست.

وی تاکید کرد: بعد از آن می‌ماند شهرهای بزرگ که 5 تا 30 نماینده دارند که در آن مناطق نیز می‌توان از تاثیر جریان‌های سیاسی سخن گفت، اما قاطبه حوزه‌های انتخابیه در مجلس چون تک نماینده یا دارای دو نماینده است و بیشتر مسائل خود آن حوزه انتخابیه در گزینش افراد اهمیت دارد، نمی‌تواند جناح بندی‌های سیاسی را در آن جا خیلی جدی گرفت.