رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مسیر، مسیرِ اقتدار نظام و عزت جمهوری اسلامی است، گفت: زمان افول آمریکاست و انشاالله در آینده نزدیک فروپاشی آمریکا را خواهیم دید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیستمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه سراسر کشور گفت: تمامی حرکاتی که در زمین، هوا و دریا، چه در مرزها، چه در خارج مرزها و چه در فرامنطقه انجام می شود، تحلیل می شود و متناسب با آن ها ظرفیت‌های دفاعی لازم اتخاذ می شود.

وی با اشاره تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف در خلیج فارس، افزود: آمریکایی‌ها بنا دارند ائتلافی تشکیل دهند ولی وقتی مسئله را مرور می‌کنیم می‌بینیم به جز یکی دو کشور بقیه کشورها جزء این ائتلاف نیستند و این ائتلاف قبل از اینکه تشکیل شود شکست خورده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مسیر، مسیرِ اقتدار نظام است، مسیر، مسیرِ عزت جمهوری اسلامی است و زمان افول آمریکاست و انشاالله در آینده نزدیک فروپاشی آمریکا را خواهیم دید.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ترامپ منتظر تماس مقامات ایران است

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در پاسخ به سوال خبرنگاران، گفت: «مقامات ایران می‌دانند با چه کسی باید تماس بگیرند؛ پرزیدنت ترامپ منتظر تماس آنهاست.»

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در پاسخ به سوال خبرنگاران، گفت: «مقامات ایران می‌دانند با چه کسی باید تماس بگیرند؛ پرزیدنت ترامپ منتظر تماس آنهاست.»

تارنمای خبری سی ان بی سی روز جمعه گزارش داد: سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده می گوید که مقامات جمهوری اسلامی ایران اگر می خواهند مانند یک کشور عادی رفتار کنند، میدانند که باید با رئیس جمهوری تماس بگیرند. او منتظر تماس آنهاست.

وی مدی شد: اگر مقامات ایران بخواهند درباره این که چگونه می‌توانند مانند یک کشور عادی رفتار کنند و به عرصه جهانی بازگردند، و نیز این‌که چگونه می توان تحریم‌ها را لغو کرد، حرف بزنند دقیقا می‌دانند که با چه کسی می توانند تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدعی مذاکره با تهران و دوری از جنگ میان دو کشور است اما اقداماتش با سیاست های فشار حداکثری علیه ایران کاملاً متضاد سخنان وی است.

برخی کارشناسان سیاسی بر این باورند که با قرار گرفتن ظریف در فهرست تحریم های آمریکا، مقام ارشد دیپلماسی ایران که تنها گزینه واقعی مذاکرات بود دیگر نمی تواند از اهرم دیپلماسی برای کاهش پیش آمده میان دو کشور استفاده کند.

اقدام اخیر خزانه داری آمریکا که به طور مسلم در هماهنگی با رئیس جمهوری این کشور انجام شده، بخوبی گویای آن است که ادعای مذاکرات بدون پیش شرط از سوی کاخ سفید، پوچ و بی اساس است؛ چرا که با تحریم رئیس دستگاه دیپلماسی، راه بر هر گونه مذاکره احتمالی بسته شده است.

 

ادعای واشنگتن در نقض پیمان هسته‌ای توسط روسیه بهانه است 

«جیمز جاتراس» تحلیلگر سیاسی مستقر در واشنگتن در گفتگو با تسنیم گفت:

نه تنها آمریکا هیچ سند و مدرکی را دال بر نقض پیمان از سوی روسیه ارائه نکرده است بلکه مکانیسم های پیمان برای رسیدگی به نقض های احتمالی نیز از سوی آمریکا ابطال نشده است.

برای مدت زمان طولانی آمریکایی ها حتی به روس ها نگفته اند که کدام سامانه شلیک و پرتاب را نقض پیمان نیروهای هسته ای میان برد تلقی کرده اند.

بی شک اکثر ناظران بر این باورند که از نقطه نظر فنی روسیه بهتر قادر خواهد بود تا نسبت به آمریکا فضای ایجاد شده به واسطه پایان عمر پیمان هسته ای را پر کند، حداقل در کوتاه مدت. 

حتی این گمانه زنی وجود دارد که روس ها آرزو داشتند آمریکا چنین رفتاری را انجام دهد چرا که الان دیگر هیچ مانعی برای استقرار سامانه های جدید برای هدف قراردادن متحدین اروپایی آمریکا ندارند، اروپایی هایی که امنیت شان الان به شدت در معرض خطر خواهد بود. بی شک این مساله موجب تشدید احساسات ضد آمریکایی در اروپا خواهد شد. این اقدام تبعاتی را نیز برای استقرار سامانه های ضد موشکی آمریکا در لهستان و رومانی به همراه دارد، سامانه هایی که با هدف دفاع در برابر تسلیحات غیر موجود ایران بوده ولی در عمل روسیه بر این باور است که این تسلیحات با هدف حمله به خاک این کشور بوده است.