امام جمعه قم گفت: اعیاد قربان و غدیر، میعادگاه وحدت مسلمین و مومنین است و باید به خوبی این اعیاد را گرامی بداریم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های نماز عید قربان در حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد: از مصادیق مهم تقوای الهی، گوش سپردن به فرامین خدای متعال و خودسازی است.

امام جمعه قم افزود: مومنین در روز عید قربان در راه خدا، قربانی می کنند در حالی که گوشت و خون آن قربانی، به خدا نمی رسد و در اختیار مردم قرار می گیرد اما آن چه از قربانی به سوی آسمان می رود، تقوای مومنین است.

وی اظهار کرد: امروز عید مسلمانان است و مومنان این روز را عید می گیرند و گرامی می دارند، چرا که به فطرت الهی خودشان باز می‌گردند. حضرت ابراهیم خلیل الله وقتی در خواب دید که باید فرزند را در راه خداوند قربانی کند آن را پذیرفت و فرزند ایشان نیز با کمال میل مساله را قبول کرد زیرا هر دو مطیع فرمان الهی بودند.

وی گفت: بسیاری از شهیدان همچون شهید حججی ها و شهدای مدافعین حرم همگی گوش به فرمان الهی بودند و در مسیر الهی قدم گذاشتند و از همه چیز گذشتند تا به سعادت و قرب الهی رسیدند.

امام جمعه قم بیان کرد: ما در نماز عید قربان، سخن از تزکیه نفس می گوئیم تا به رستگاری و سعادت برسیم، بهترین عاملی که انسان را به تقوای الهی می رساند، تزکیه نفس است. علاوه بر تزکیه نفس که یکی از جلوه های مهم در نماز عید قربان است، مساله وحدت میان مسلمین نیز از جلوه های مهم در این عید به شمار می رود.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: اعیاد قربان و غدیر، میعادگاه وحدت مسلمین و مومنین است و باید به خوبی این اعیاد را گرامی بداریم و بدانیم که حل مشکلات دنیای اسلام در گرو وحدت میان مسلمین است و شرط همه این اتحادها، ولایت امام علی(ع) است.

وی گفت: در روز عید، مسلمانان و مومنین خوشحال هستند و به دیدار یکدیگر می روند و نسبت به هم خوشبین هستند و از اموال خود در راه خدا انفاق کرده و وحدت و برادری میان خود را حفظ می کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: وقتی مومنین نسبت به یکدیگر خوشبین هستند، در میان آن ها وحدت و همدلی افزایش پیدا می کند و همه توطئه های دشمنان در ایجاد بدبینی در جامعه اسلامی از بین می رود.