بیرجند-معاون اول قوه قضاییه گفت: با کسانی که قصد دارند در منافع شخصی خود انحصار ایجاد کنند و از طریق نامشروع و رانت خواری انباشت ثروت داشته باشند، بدون تبعیض و اغماض برخورد می شود.

محسنی اژه ای: با انحصار و رانت خواری بدون تبعیض و اغماض برخورد می شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت پرونده های قضایی خراسان جنوبی بیان کرد: وضعیت پرونده های این استان به لحاظ زمان رسیدگی مطلوب است.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات در خراسان جنوبی دیده می شود که باید کاهش یابد، اظهار کرد: مواد مخدر از جمله مسائل موجود در استان بوده که نیاز است با کمک دستگاه ها و همکاری مردم رفع شود.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه پرونده های زیادی در رابطه با تصادفات در خراسان جنوبی داریم، افزود: خوشبختانه پرونده جرائم خشن در خراسان جنوبی نداریم که نشان از تدین مردم دارد.

حجت الاسلام اژه ای با بیان اینکه قوه قضاییه مصمم است در گام دوم انقلاب در تحقق عدالت و توزیع عادلانه امکانات تلاش کند، گفت: با کسانی که قانون را دور می زنند و قصد دارند در منافع شخصی خود انحصار ایجاد کنند و از طریق نامشروع و رانت خواری انباشت ثروت داشته باشند، بدون تبعیض و اغماض برخورد خواهد شد.

برخی از قوانین دست و پاگیر در آیین دادگستری کور شد

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: باتوجه به تحریم های ظالمانه ای که توسط برخی از افراد سودجو که در زمین دشمن بازی می کردند و فشار را بر معیشت مردم آوردند، در مرداد ماه 97 با اجازه مقام معظم رهبری برخی از قوانین دست و پاگیر در آیین دادگستری کور شد.

وی ادامه داد: از آن تاریخ پرونده های زیادی تشکیل شده است که برخی در اواخر سال گذشته و اوایل امسال به دادگاه رسید و محاکمه و حتی محکوم به اعدام و حبس های طولانی شدند.

وی اظهار کرد: پرونده ای در حال بررسی است که از بین تعداد 630 صرافی مجاز تعداد 15 صرافی را انتخاب کردند و دلار و ارز های بانک مرکزی را در اختیارشان گذاشتند که با این اقدام آنچه به دست مردم می رسد با ارزی که بانک مرکزی فروخته متفاوت می شود.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به فعالیت دشمن در فضای مجازی بیان کرد: امروز فضای مسمومی از طریق فضای مجازی مطرح می شود و دروغ زیادی را مطرح می کنند که از مردم خواستاریم اخبار را از منابع معتبر دنبال کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادغام ساختار معاونت ها بیان کرد: اصلاح ساختار هنوز نهایی نشده است مسلما برخی از این معاونت ها ادغام خواهد شد.