امیدواریم آقای ظریف در این سفرها بتواند طرف های مقابل را اقناع کند تا جمهوری اسلامی ایران ناچار به اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجام نباشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با یادآوری نشست نمایندگان با رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: شدت و قدرت گام سوم برجام بیش از دو گام قبل است.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری سفرهای اخیر محمدجواد ظریف، گفت: محور مذاکرات وزیر امور خارجه در سفرهای اخیر برجام است، کشورهای هدف مایلند که مشکلات ارتباط مالی را رفع کنند لذا آقای ظریف شرایط را به خوبی برای آنها تبیین کرده است.

طرح عناوینی از گام سوم برجام در نشست نمایندگان با رئیس سازمان انرژی اتمی

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی برای برداشتن گام سوم هنوز به نتیجه قطعی در این شرایط نرسیده است، لذا نمی توان برنامه این گام را اعلام کنیم، البته نمایندگان در نشستی با رئیس سازمان انرژی اتمی مطالبی را مطرح کردند.

وی افزود: شدت و قدرت مرحله سوم کمتر از دو گام قبل نیست کما اینکه گام سوم کاهش تعهدات برجام با شدت بیشتری برداشته خواهد شد.

یوسفیان ملا تصریح کرد: امیدواریم آقای ظریف در این سفرها بتواند طرف های مقابل را اقناع کند تا جمهوری اسلامی ایران ناچار به اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجام نباشد.

ایران مجدد به اروپایی ها فرصت می دهد

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممکن است ایران مجدد به اروپایی ها فرصت دهد، این شرایط تا پایان برجام ادامه دارد زیرا ما تعهداتی را در برجام متقبل شدیم و اروپایی ها هم مکلف به اجرای تعهداتی شدند.

عضو کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: متاسفانه نتیجه اقدامات اروپایی ها هنوز برای ما محسوس نیست، ما اعتقاد داریم که آنها در راه اندازی کانال مالی اقداماتی را انجام دادند اما نتایجی حاصل نشده است زیرا تحت فشار آمریکایی ها هستند.

ایران فعلا چارچوب و شکل برجام را حفظ خواهد کرد

وی یادآور شد : رفع توقیف کشتی گریس1 نیز گام بزرگی بود اما مزاحمت آمریکایی ها مانع است. بنابراین جمهوری اسلامی تا جایی که به نقطه پایانی برود پیش خواهد رفت.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، در ادامه تحریم تسلیحاتی ایران را یادآور شد و گفت: این تحریم باید در ماه های آتی از بین برود و جمهوری اسلامی برای کسب این امتیاز از برجام خارج نخواهد شد لذا به نحوی پیش خواهیم رفت که گام به گام این تعهدات را کاهش دهیم. بنابراین ایران فعلا چارچوب و شکل برجام را حفظ خواهد کرد.