در این ارتباط ۱۴ نفر دستگیر شدند که ۲ نفر آنان زن هستند و مرجع قضایی در حال رسیدگی به جرایم آنان است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ایرنا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: افرادی که هفته گذشته در مشهد دستگیر شدند در ارتباط با گروه های برانداز خارج از کشور بودند و دستگیری آنها هیچ ارتباطی با نامه آنان به رهبری ندارد.

حسن جعفری روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: این افراد که ۱۴ نفر هستند پیش از تجمع غیرقانونی خود مقابل ساختمان دادگستری خراسان رضوی برای طراحی و اجرای اهداف خود در مشهد جلسه هماهنگی برگزار کرده بودند.

وی افزود: پنج نفر از این افراد ساکن مشهد هستند و سوال اینجاست مابقی آنان چرا به مشهد آمده و علت حضور آنان در این شهر چه بوده است؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: با بررسی موضوع توسط دستگاه های امنیتی و به منظور پیشگیری از هرگونه اخلالگری افراد یاد شده دستگیر شدند.

وی گفت: در این ارتباط ۱۴ نفر دستگیر شدند که ۲ نفر آنان زن هستند و مرجع قضایی در حال رسیدگی به جرایم آنان است.

جعفری افزود: رسانه های معاند و دشمن نظام جمهوری اسلامی با مظلوم نمایی اینگونه مطرح می کنند که دستگیر شدگان صرفا به دلیل اعتراض و نوشتن نامه ای خطاب به رهبر معظم انقلاب دستگیر شده اند اما سوال اینجاست اگر آنها به عنوان مثال به دستگاه قضایی معترض هستند چرا اعتراض خود را در تهران انجام نداده و به مشهد آمدند؟

حسین شرافتی، مدیرکل امنیتی استانداری خراسان رضوی نیز ۲۰ مرداد ماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از دستگیری ۱۴ نفر در مشهد که اقدام به برگزاری تجمع غیر قانونی مقابل ساختمان دادگستری خراسان رضوی کرده بودند خبر داده بود.