علاوه برمراحل تولید با استفاده از فناوری‌های روز، به موضوع عمردهی سامانه ها نیز توجه خاص شده و مناسبت‌های آینده تعدادی از دستاوردها بهره برداری عملیاتی و البته تعدادی نیز رونمایی خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سخنگوی ارتش گفت: سامانه باور ۳۷۳، ضریب نفوذناپذیری به مرزهای هوایی میهن اسلامی را در سطح قابل توجهی افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر تقی‌خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی و سخنگوی ارتش با اشاره به رونمایی از سامانه بومی پدافند بردبلند باور ۳۷۳ و قابلیت‌های این سامانه، گفت: تولید این سامانه و رونمایی از آن در روز صنعت دفاعی کشورمان، تنها نشان دهنده گوشه‌ای از توانمندی‌های داخلی و قدرت ابتکار و خلاقیت ما در مجموعه صنایع دفاعی کشور است.

وی افزود: این کار بزرگ در طول یک دهه و با کار شبانه روزی فرزندان دانشمند ایران اسلامی در صنایع دفاعی و وزارت دفاع و همراهی نیروی پدافند هوایی ارتش انجام شده و ثمره شیرینی را برای ملت عزیز ایران اسلامی به همراه داشت.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در ادامه با اشاره به قابلیت‌های سامانه بومی باور ۳۷۳،تصریح کرد: این سامانه قدرت شبکه یکپارچه پدافند هوایی -تحت کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ( ص) -را افزایش خواهد داد؛ این سامانه ضریب نفوذ ناپذیری به مرزهای هوایی میهن اسلامی را در سطح قابل توجهی افزایش داده و باورِ توانستن و عبور از موانع تحریم را در جوانان مبتکر حوزه صنایع دفاعی تقویت کرده است.

امیرتقی‌خانی افزود: این سامانه با کمک دانشمندان و صنعتگران وزارت دفاع و همچنین با کمک مجموعه‌ای از صنعتگران، دانشگاه‌ها و مراکز علمی با محوریت وزارت دفاع و همچنین پشتیبانی نیروی پدافند هوایی ارتش به نتیجه رسیده است.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست طراحی و اجرا در مجموعه نیروهای ارتش تصریح کرد: ۱۵۰ پروژه‌ در سطح ملی و داخلی  مجموعه ارتش در دست اجراست که طراحی، ساخت و تولید نیاز ها در حوزه‌های رزم زمینی، پدافند، هوایی و دریایی با بهره گیری از بهترین فناوری‌ها و با تکیه بر توان جوانان و با استفاده از فناوری‌های روز دنیا در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران را شامل می شود.

سخنگوی ارتش گفت: با عنایت خدای متعال علاوه برمراحل تولید با استفاده از فناوری‌های روز، به موضوع عمردهی سامانه ها نیز توجه خاص شده و مناسبت‌های آینده تعدادی از دستاوردها بهره برداری عملیاتی و البته تعدادی نیز  رونمایی خواهد شد.