نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نسبت به پرهیز از سیاسی کاری در انتصابات هشدار داد و گفت: مدیریت را نباید به دست افراد عقده ای و فاسد سپرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی و عبادی جمعه با دعوت حضار نماز جمعه به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند متعال به بندگان خود امان استغفار اعطا کرده و بندگان باید بدانند این کلمه بسیار شریف است به‌گونه‌ای که پیامبر اکرم(ص) در یک شبانه روز 70 بار استغفار می‌کرده‌اند.

وی افزود: امت اسلامی پیامبر اعظم(ص) دومین امانی است که خداوند به بندگان خود بخشیده استو اگر به اهل بیت رسول خدا توسل داشته باشیم این اهل بیت خود امان همگان در دنیا و آخرت هستند، همچنین حضرت علی(ع) نیز در روایات خود به این دو گزینه تحت عنوان امان‌الله اشاره داشته است.

امام جمعه اراک تصریح کرد: در روز عید غدیرخم شاهد اجرای یک طرح باشکوه و باعظمت تحت عنوان اطعام غدیر در شهر اراک بودیم که با همتی همگانی و با عشق به مولای متقیان این اقدام به انجام رسید و از تمامی افرادی که در این طرح ایفای نقش کردند کمال تشکر را داریم و امیدواریم این اقدام باشکوه الگویی برای سال‌عای بعد نیز باشد زیرا با چنین اقدامی مراجعه و علما خرسند می‌شوند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: مناسبت مهم "مباهله" را در پیش داریم و این روز مهم به آل‌البیت مربوط است، همچنین علاوه بر این روز مهم مناسبت روز نزول سوره دهر را نیز پیش رو داریم.

وی عنوان کرد: در حماسه حج امسال تعداد 2 هزار و 100 زائر از استان مرکزی در این مراسم باشکوه شرکت یافتند و خرسندیم که بگوییم این سفر همراه با توفیق و سربلندی جمهوری اسلامی ایران بود زیرا امسال شاهد تغییر شرایط و برخورد عربستان سعودی با حجاج ایرانی بودیم و این تغییر رویه بیانگر اقتدار و عزت ایران اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: مسئله موشک‌های یمن، انهدام پهباد آمریکایی و حضور پرشکوه حجاج ایرانی در این مراسم در تغییر رویه رفتاری عربستان بی‌تاثیر نبود، دشمنان ایران اسلامی گمان می‌کردند که با ا عمال تحریم‌ها و تنگ کردن عرصه به ایرانی‌ها می‌توانند کمر ما را بشکنند اما در واقعیت مردم ما در زیر پرچم رهبری و نظام مقاومت کردند و مشتی محکم بر دهان دشمنان جمهوری اسلامی، نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی کوبیدند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بیان کرد: مناسبت هفته دولت در پیش است و در این تاریخ یاد و خاطره شهدای دولت شهیدان رجائی، باهنر و دستجانی را گرامی می‌داریم، دولت مردان کشور دو روز گذشته با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیداری داشتند و رهبر فرزانه انقلاب در بیانات خود مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره را مورد تذکر قرار داده‌اند.

وی افزود: دولت‌مردان موظفند تا توجه بیشتری به جوانان تحصیل کرده، کنترل نرخ بازار، کنترل نرخ ارز، وضعیت مسکن و سایر موارد داشته باشند و تمام تلاش خود را بکار بگیرند تا ارز را به انجام کارهای غیرضروری اختصاص ندهند.

امام جمعه اراک ادامه داد: مسئله خودرو سازی و خصوصی‌سازی هپکو، آذرآب و سایر صنایع استان مرکزی باید مدیریت شود و متاسفانه علی‌رغم اینکه بارها بر این مسائل تاکید شده به مرحله‌ای رسیده‌ایم که مسئول این صنایع را زندانی کنند و این مسئله بسیار دردآور است زیرا پیش از این نیز بر این مباحث تاکید شده است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی عنوان کرد: مدیریت کارها باید به افراد کاردان و لایق سپرده شود و نباید انتصابات مدیریت را تنها بر مبنای سیاسی‌کاری انجام دهند بلکه انتصاب صحیح باید بر مبنای حکومت علوی به دست افراد پاک سپرده شود و نباید صفات مدیریتی را به دست افراد عقده‌ای و فاسد بسپاریم.

وی خاطرنشان کرد: همه افراد در راس مدیریت باید افراد لایقی باشند و فراموش نکنیم که نظام ولایت بر مبنای شایسته‌سالاری شکل می‌گیرد و اگر مدیری بدون درنظر داشتن تقوا، عدالت و اسلام‌مداری انتخاب شود اصل نظام اسلامی در جامعه رعایت نشده زیرا نظام اسلامی به این موارد ذکر شده بستگی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: امیدواریم که در تمامی زمینه‌ها شاهد پاک‌دستی مدیران، فعالیت سالم اقتصادی، مدیریت بازار و ارز، نقدینگی و حمایت از صنوف به‌ویژه قشر نیازمند جامعه باشیم و در این راستا بستر رشد و رونق اقتصادی را نیز فراهم کنیم تا شاهد توسعه صادرات باشیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی افزود: متاسفانه درجال حاضر نفت خام و سنگ خام از کشور ما به سایر کشورها صادر می‌شود و پس از تغییر و ترابری مجدد به خود ما فروخته می‌شود و در اینزمینه باید بگوییم به جای آنکه نقدینگی صرف بسترسازی و توسعه صنعت شود به جوی آب صادرات می‌رود، اما نباید نوکر خارجی‌ها باشیم زیرا می‌توان در این رسته‌ها ایجاد اتشغال کنیم و لازمه تحقق این عمل تنها همکاری است.

وی ادامه داد: انتظار  داریم ستاد اقتصادی استان مرکزی فعالیت بیشتری داشته باشد و دقت خود را در زمینه تخصیص منابع بالاتر ببرد و تدبیر اندیشه برای واحدهای دچار مشکل را در اولویت کار یخود قرار دهد زیرا تاکنون هیچ تدبیری برای واحدهای دچار مشکل اندیشیده نشده است.

امام جمعه شهر اراک عنوان کرد: خواسته قلبی همه ما بر این است که دولت بتواند چاره‌اندیشی کند و ابرومند باشد و گام‌های بزرگ بردارد و در این زمینه تفاوتی نمی‌کند کدام دولت پای کار است زیرا در هر شرایطی دولت باید خدمتگذار مردم باشد زیرا این مردم سزاوار خدمت هستند.

آیت‌الله دری‌نجف‌ابادی خاطرنشان کرد: مناسبت روز جهانی مساجد نیزدر پیش است که این روز با عظمت را نیز گرامی می‌داریم، همچنین باتوجه به مناسبت روز پزشک و داروساز باید بگوییم که این دو رسته بسیار باعظمت و مهم هستند و امیدواریم که بتوانیم در عرصه داروسازی و پزشکی بی‌نیاز شویم.

وی بیان کرد: استان مرکزی از زمینه‌های مطلوبی برای صادرات تجهیزات پزشکی برخوردار است که انتظار داریم گام بلندی در این زمینه برداشته شود و نباید تمام تمرکزمان را بر روی صنایع سنگین بگذاریم بلکه باتوجه به صنایع حساس دارای ارزش افزوده بالا نیز می‌توانیم خودکفا شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: لازمه تحقق پیشرفت مبارزه با فساد دستگاهی، دلالی و سوء‌استفاده است که بطور جد باید با این موارد برخورد و صرف تولیدات داخلی شود زیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در فرمایشات خود فرموده‌اند که دولت موظف است 70 مانع تولید را برطرف کند تا خط تولید تا 50 سال آینده نیز فعال بماند.