سفیر پیشین فرانسه گفت: رفع بی اعتمادی بین تهران و واشنگتن از چالش های مکرون است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفیر پیشین فرانسه در آمریکا گفت که رفع بی اعتمادی بین واشنگتن و تهران از چالش های پیش روی "امانوئل مکرون"، رئیس جمهوری فرانسه است.

"جرالد آرود" که زمانی سفیر آمریکا در اراضی اشغالی فلسطین و سازمان ملل نیز بود در صفحه شخصی توئتیر خود، مدعی شد، همانگونه که مساله کره شمالی نشان می دهد، ترامپ دیدگاهی انعطاف پذیر در رابطه با مطالباتش دارد و خواستار جنگ با ایران نیست.

وی خاطر نشان کرد، آشتی دادن این دیدگاه با بی اعتمادی، غرور و اختلاف نظرهای ایرانیان، چالش پیش روی "امانوئل مکرون"، رئیس جمهوری فرانسه، است.

"محمد جواد ظریف"، وزیر امور خارجه ایران، پس از سفر به سه کشور حوزه نوردیک، پنجشنبه شب برای دیدار با رئیس جمهوری و وزیر خارجه فرانسه عازم پاریس شد.

وی پنجشنبه با اشاره به سفرش به پاریس برای دیدار با رئیس جمهوری فرانسه گفت، به دستور رییس جمهوری و برای بررسی پیشنهاد مکرون و دستیابی به زمینه‌ های مشترک به پاریس می روم.

رئیس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه گفته بود، پیش از نشست گروه ۷، در دیدار با مقامات ایرانی پیشنهادهایی را برای کاهش تنش میان واشنگتن و تهران مطرح می کنم.

به گفته مکرون که در ماه‌ های اخیر دو باره مشاور ویژه خود را راهی تهران کرد، دیپلماسی تنها راه برای حل تنش‌ ها میان واشنگتن و تهران است.

به گزارش رسانه ها، مذاکرات مکرون و ظریف امروز جمعه برگزار شده است.

بیشتر رسانه های آمریکایی و اروپایی نوشتند، مکرون که کشورش میزبان نشست سران گروه ۷ در روزهای شنبه و یکشنبه است، به دنبال کاهش تنش بین آمریکا و ایران در این نشست است.

به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته‌ ای در سال گذشته و بازگشت تحریم‌ های نفتی علیه ایران، سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) با سیاست های آمریکا مخالفت کردند و گفتند، خواستار حفظ برجام هستند.