سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: به لحاظ فردی قطعا بین ۸۰ تا ۹۰ درصد تغییر در مجلس بعد خواهیم داشت و چرخش به سمت افرادی خواهد بود که عملگرا، با سابقه قابل قبول و دارای سلامت باشند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رمضانعلی سبحانی‌فر  در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه به دلیل اینکه نتوانستیم اطلاعات را به جامعه انتقال دهیم و مردم را به صورت دقیق و به درستی از مشکلات و موانع موجود آگاه کنیم، نارضایتی‌هایی در مردم ایجاد شده است.

وی افزود: امام(ره) بیان می‌کردند که بروید آنچه مشکل هست را به صراحت در تلویزیون به مردم بگویید، اگر مردم بدانند خودشان کمک می‌کنند. متاسفانه ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم و دلایل زیادی نیز وجود دارد. این یک بخش مساله بوده و بخش دیگر این است که متاسفانه امروز بخشی از این نارضایتی‌ها را خود ما به وجود آوردیم، نه به لحاظ عملکردی، بلکه به لحاظ گفتاری. افرادی که تریبون داشتند فضای جامعه را به سمتی بردند که بر این نارضایتی تاثیر گذاشت.

 

این عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه دو عامل موجب این نارضایتی شد، عنوان کرد: یکی اینکه نمی‌توانستیم مشکلات را به صراحت به مردم بیان کنیم و دوم اینکه به گونه‌ای مشکلات را مطرح کردیم که بتوانیم رقیب خودمان را از صحنه خارج کرده و مقصر پیدا کنیم تا مشکلات را به گردن آن مقصر بیندازیم.

سبحانی‌‎فر ادامه داد: امیداریم بتوانیم در این چند ماهه ساماندهی بیشتری برای امورات مردم داشته، اطلاع‌رسانی درستی از مشکلات داشته باشیم و آن دو عامل را به خوبی برای مردم تبیین کنیم. مردم ما واقعیت‌‎ها را می‌بینند و تصمیم خوبی می‌گیرند. مجموعه دلسوزان نظام باید دست به دست هم دهند و واقعیت‌ها را بیان کنند. من مطمئن هستم اگر مردم با واقعیت‌‎ها روبه‌رو شوند، میزان رضایتمندی آن‌ها بیشتر می‌شود.

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در فراکسیون امید و مجموعه اعتدال در مجلس تلاش بر این بوده که هرجا دولت نیاز به کمک دارد به او کمک کنند، تصریح کرد: این وضع تاکنون وجود داشته و برنامه مشخصی برای بحث رضایتمندی که به انتخابات منتهی شود نوشته نشده اما همه تلاش می‌کنند تا بتوانند در این چند ماه باقیمانده خصوصا در بخش مجلس میزان رضایتمندی را بالا ببرند. امیدواریم در چند ماه آینده اتفاقاتی رخ دهد.

وی بیان کرد: باید تعامل بین مجلس و دولت و در شکل دیگر بین طرفداران و همسویان با دولت بیشتر انجام می‌گرفت. بخشی از این تعامل به مدیریت دو طرف بر می‌گردد، هم در مجموعه اجرایی دولت و هم در مجموعه فراکسیون امید که شاید هیات رئیسه و مدیریت فراکسیون امید می‌توانست بهتر از این عمل کند.  

این عضو فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: از این به بعد باید بهتر عمل کنیم زیرا سال آخر بوده، گروه‌ها، تشکل‌ها و احزاب به دنبال هم‌افزایی هستند، باید هم در فراکسیون امید و هم در مجموعه اعتدال این انسجام بیشتر شود تا بتوانیم موفقیت‌های بیشتری به دست آوریم.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در خصوص حذف لاریجانی از جریان اصولگرایی و احتمال گرایش آن به جریان اصلاح‌طلبی و اعتدال، عنوان کرد: عملکرد آقای لاریجانی نه در این مجلس بلکه در مجلس گذشته به گونه‌ای دلسوزانه برای نظام بود. آنچه در این دو مجلس از آقای لاریجانی دیدم این بوده که دلسوزانه شرایط سخت را به خوبی رصد کردند و تصمیمات مناسب و درستی گرفتند، حتی قبل از روی کار آمدن دکتر روحانی نیز عملکردشان اینگونه بود.

وی افزود: افراد دلسوز نظام و انقلاب باید در کنار هم قرار گیرند که این موجب توسعه و پیشرفت کشور می‌شود. اگر بخواهند این کشتی را به جایی برسانند، باید مجموعه دلسوزان انقلاب در کنار هم قرار بگیرند که در این صورت موفق می‌شوند و این اتفاق در مجلس بعد و در انتخابات خواهد افتاد.

این عضو فراکسیون امید مجلس در خصوص آرایش سیاسی مجلس بعد، بیان کرد: به لحاظ فردی قطعا بین ۸۰ تا ۹۰ درصد تغییر در مجلس بعد خواهیم داشت. با توجه به فضایی که اکنون وجود دارد و فسادهایی که در جامعه هست و در جامعه نگرانی ایجاد شده، مردم قطعا روی این نکته حساس هستند، بنابراین برای اینکه وضعیت مردم بهبود یابد، چرخش به سمت افرادی خواهد بود که عملگرا، با سابقه قابل قبول و دارای سلامت باشند.

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه در خصوص جریان‎ها در انتخابات باید دو نگاه داشته باشیم، تصریح کرد: یک نگاه بر اساس گرایش‌ها و دیگری بر اساس شهرهای کوچک و بزرگ یا کلان‌شهرها است. بیشتر مردم گرایش‌های فکری و رویکرد خاصی دارند. در شهرستان‌ها بیشتر بر اساس قومیتی و منطقه‌ای به انتخابات نگاه می‌شود. در این محیط‌های کوچک به این دلیل که مردم افراد را می‌شناسند، اگر طیف‌های مختلف سیاسی افراد خوشنام را به مردم معرفی کنند، این افراد در محیط‌های کوچک بیشتر موفق می‌شوند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: در کلان‌شهرها نیز اگر انتخابات پرشور باشد و مردم پای صندوق‌های رای بیایند، جریان اصلاحات و اعتدال موفقیتشان بیشتر است، قطعا اگر رای‌های خاکستری پای صندوق‌های رای بیایند، رای آن‌ها بیشتر به سمت اصلاحات و اعتدال است. باید تلاش شود که همه به میدان بیایند و یک انتخابات پرشور داشته باشیم.

وی در خصوص تفاوت‌های عمده مجلس نهم و دهم و گام‌های بلندی که مجلس دهم برداشته شده است، گفت: یکی از کارهای بزرگی که در مجلس دهم انجام شد و انتظاری که در بحث انتخابات از مجموعه فراکسیون امید وجود داشت، انتخابات شوراها بود. این انتخاب مردم بود که نمایندگانی با این تفکر را انتخاب کردند.

این عضو فراکسیون امید اضافه کرد: قوانین و مقررات مختلفی در این مجلس و در مجلس قبل در حمایت از صنعت و تولید وضع شد که بخش عمده آن به این امر برمی‌گردد که چقدر دستگاه‌های اجرایی موفق شدند تا این قانون‌ها را اجرا کنند. در مجلس گذشته با همه فراز و فرودی که وجود داشت، به اعتقاد من برجام کار بزرگی بود که انجام شد و اگر بزرگ و به نفع کشور نبود، امروز آمریکا زیر آن نمی‌زد.

سبحانی‌فر خاطرنشان کرد: برجام در مجلس گذشته با مدیریت آقای لاریجانی به تصویب رسید که کار بسیار بزرگی بود. FATF  نیز در مجلس مصوب شد و اکنون در مجمع تشخیص مصلحت است. این موارد کارهای کوچکی نبود، کارهایی بوده که در تاریخ می‌ماند و از این دست کارها زیاد انجام شده است.