جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: بنا به صلاحدید و برای غافل‌گیری دشمنان بسیاری از تجهیزات را رسانه‌ای نمی‌کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رونمایی از سامانه پدافندی باور ۳۷۳، گفت: این سامانه دارای پیشرفته‌ترین تکنولوژی جهان بوده و در برابر جنگ‌های الکترونیکی مقاوم است.

او ادامه داد: ما انواع جنگ‌های الکترونیکی دشمن را رصد کردیم و ابزار‌های مورد نیاز مقابله با آن را در باور ۳۷۳ قرار دادیم تا نشانی از قدرت بازدارندگی ایران اسلامی باشد و نشان داد که کشور ما در لبه تکنولوژی دنیا قرار دارد.

جانشین وزیر دفاع درباره این که در آینده تا چه میزان باید منتظر تجهیزات جدید باشیم، گفت: بنا به صلاحدید و برای غافل‌گیری دشمنان بسیاری از تجهیزات را رسانه‌ای نمی‌کنیم، اما هر آنچه که برای ارتقای بازدارندگی کشور لازم باشد را خواهیم ساخت تا اگر کشوری فکر تجاوز به ذهنش رسید بداند که در صورت اقدام بازنده خواهد بود.

او در پایان درباره واکنش رسانه‌های غربی نسبت به رونمایی از سامانه باور ۳۷۳ خاطر نشان کرد: غربی‌ها خوب می‌دانند که سامانه باور در تزار سامانه اس ۴۰۰ روسیه است و توانسته‌ایم یک آرایه سلاح ایرانی بسازیم که تمام مولفه‌های یک سامانه یکپارچه پدافندی را دارد که مقاومت در بالایی در برابر جنگ‌های ECM و ECCM دارد.