عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر در هر سطحی مذاکره ای آغاز شود حتما لوازم قانونی و سیاسی آن و قبل از همه اذن رهبری و هماهنگی های ضروری اش انجام می شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«علیرضا رحیمی» روز چهارشنبه در توئیتی نوشت: استفاده از همه ابزارهای دیپلماسی برای مدیریت و پیشرفت کشور، از اختیارات عادی رئیس‌جمهوری بوده و گفت‌وگوی دو رئیس جمهور هم، نه تابو و نه معجزه‌آفرین است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر در هر سطحی مذاکره‌ای آغاز شود حتما لوازم قانونی و سیاسی آن و قبل از همه، اذن رهبری و هماهنگی‌های ضروری‌اش نیز انجام می‌شود.

ایران بسته پیشنهادی فرانسه را قبول نمی کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بسته پیشنهادی فرانسه باید بر اساس پرداخت بدهی غرب در برجام باشد اگر این بسته پیشنهادی صرفا در جهت تشکیل مذاکره جدید با آمریکا باشد قطعا ایران چنین بسته پیشنهادی را قبول نمی کند.
سیدحسین نقوی حسینی؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه‌ملت در خصوص رفتار میانجیگری فرانسه در قضیه برجام و ارائه بسته پیشنهادی به ایران و همچنین مجاب کردن ترامپ به صدور معافیت‌های تحریمی برای برخی از خریداران نفت ایران با بیان اینکه ما مذاکره‌ای با آمریکا نداریم افزود: مقامات آمریکایی بارها درخواست مذاکره کرده و واسطه هایی برای انجام مذاکره به کشور ما فرستادند حتی پیش شرط های خود را نیز برداشته اند ولی جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه حاضر نیست که مذاکره دیگری با آمریکا داشته باشد.

آمریکا بدهکار ایران است

وی ادامه داد: ما معتقد هستیم که یکبار در قضیه برجام مذاکره کرده و به توافق رسیده بودیم و نیازی برای مذاکره مجدد نیست. آمریکا در حال حاضر بدهکار ایران است و باید این بدهی را پس بدهد.

ایران بسته پیشنهادی فرانسه را قبول نمی کند

بسته پیشنهادی  فرانسه باید بر اساس پرداخت بدهی غرب در برجام باشد اگر این بسته پیشنهادی صرفا در جهت تشکیل مذاکره جدید با آمریکا باشد قطعا ایران چنین بسته پیشنهادی را قبول نمی کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بسته پیشنهادی  فرانسه باید بر اساس پرداخت بدهی غرب در برجام باشد اگر این بسته پیشنهادی صرفا در جهت تشکیل مذاکره جدید با آمریکا باشد قطعا ایران چنین بسته پیشنهادی را قبول نمی کند.

نقوی حسینی افزود: اگر در بسته پیشنهادی فرانسه روشی برای پرداخت بدهی های آمریکا به ایران  در قضیه برجام وجود داشته باشد، شرایط قابل گفت‌وگوست.