جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: وضعیت امنیت دریایی کشور مناسب است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر دریادار تورج حسنی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امنیت دریاهای کشور در وضعیت مناسبی به سر می برد، اظهار کرد: با توجه به  توقیف کشتی نفتکش کشورما در تنگه جبل الطارق مقام معظم رهبری فرمودند که این یک اقدام دریایی بود که توسط کشور انگلیس انجام شد و بایستی یک اقدام مقابله به مثل انجام می شد که برادران سپاهی ما در تنگه هرمز بنابر مأموریتی که از ستاد کل نیروهای مسلح به آنها ابلاغ شد این کار را به خوبی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه با حضور نیروی دریایی ارتش در دریای عمان تنگه هرمز و اقیانوس هند امنیت کاملاً برقرار است و ما مشکل خاصی نداریم، تصریح کرد: در حال حاضر ناو گروه ۶۳ ارتش در خلیج عدن و دریای سرخ مشغول گشت زنی است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی را در مجامع بین المللی از وظایف نیروی دریایی دانست و گفت: حفاظت از منافع جمهوری اسلامی در آب‌های انحصاری و فلات قاره از دیگر وظایف نیروی دریایی است که تاکنون توانسته است این کار را به خوبی انجام دهد.

دریادار حسنی‌مقدم در ادامه با بیان اینکه ما از پیشکسوتان و کسانی که در گذشته جزء نیروی دریایی بودند، درس یاد گرفتیم، یادآور شد: این‌ها از جمله کسانی بودند که ۷ آذر سال ۵۹ را رقم زدند و کسانی که در ۲۹ فروردین در ناوشکن سهند و ناوچه جوشن رودررو و مستقیم با آمریکا جنگیدند و امروز  شهدای را تقدیم جامعه اسلامی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم باید درسی را که یادگرفتیم به خوبی پس دهیم بنابراین در گذشته متوقف نمی شویم و وز کار اصلی‌مان هم غفلت نمی کنیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هدف ما این است که بتوانیم در محیط پیرامونی خودمان امنیت سازی کنیم و با قدرت در دنیا ظاهر شویم، افزود: به حول و قوه الهی تا به امروز توانستیم حول محور ولایت و تحت فرماندهی معظم کل قوا همه این کارها را به خوبی انجام دهیم.

امیر دریادار حسنی‌مقدم در پاسخ به این پرسش که نیروی دریایی چه تسلیحات جدیدی را به ناوگان خود اضافه خواهد کرد، بیان کرد: در این زمینه برنامه هایی وجود دارد و تلاش های ما بر این است تا بتوانیم به اهداف دفاعی خود برسیم.

وی خاطرنشان کرد: ظرف ده روز گذشته امکانات جدیدی از جمله ناو اطلاعاتی و زیردریایی و بالگرد ای بی ۲۱۲ به منطقه جاسک  ملحق شده است، لذا تلاش ما این است آمایش بندی های خوبی در مناطق جنوبی کشور انجام شود و یک قلمرو های اقدامی را ایجاد کنیم تا از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش: دزدی دریایی از ایران بی‌پاسخ نمی‌ماند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، امیر سرتیپ کیومرث حیدری جمعه‌شب در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در مسجد جامع صاحب‌الزمان (عج) مهدی‌شهر اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد دزدی دریایی دولت‌های مدعی آرامش در جهان از جمهوری اسلامی ایران بودیم که بسیار بزدلانه انجام گرفت؛ ما این اقدامات را مصداق هراس استکبار جهانی از اقتدار ملت ایران می‌دانیم.

وی تصریح کرد: دزدی دریایی از ایران اقدامی نیست که بتوان از کنارش به‌راحتی گذشت؛ طبیعی است وقتی کشتی‌های ایرانی در هر نقطه از آب‌های جهان متوقف شود، ما برخورد کنیم؛ نیروهای مسلح ایران در چنین شرایطی بدون تردید مقابله به مثل می‌کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: گستاخی‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران در این شرایط هرگز بی‌پاسخ نمی‌ماند و دشمن نیز این را به‌خوبی می‌داند.

حیدری نیروهای مسلح را ادامه‌دهنده راه شهدای دفاع مقدس دانست و گفت: نیروهای مسلح کشورمان امروز در اوج آمادگی به سر می‌برند و با اطاعت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همواره پاسخ تجاوز و تعدی دشمنان را خواهند داد.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده است که تجاوز به خاک کشورمان کار راحتی نیست؛ اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره قدرت بازدارندگی داشته و این در گذشته بارها اثبات شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: دشمنان در سال‌های گذشته بارها قصد داشتند وارد ایران شوند و به خاک ما تجاوز کنند؛ اما هر بار شکست خورده‌اند و با ناامیدی از تحقق اهدافشان بازگشته‌اند.

حیدری عامل مهم اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را در سال‌های سخت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به منویات و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب و ولایت‌فقیه دانست که همواره راهگشا بوده است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی در برهه کنونی اقتدار بی‌بدیلی دارد و صلابت و قدرت امروز با عزت و سربلندی به دست آمده و نباید آن را از دست داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: گستاخی‌های استکبار جهانی همواره وجود دارد؛ اما مردم ما هراسی از آنها ندارند و همواره در میدان ایستاده‌اند و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

حیدری بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره از حق و مظلوم دفاع می‌کند و ما هراسی از بیان این دیدگاه خود نداریم؛ ملت ایران از ایستادگی برابر دشمن هرگز نمی‌ترسد و خسته نمی‌شود.

وی رهبری، مردم و نیروهای مسلح را سه رکن مهم مثلث اقتدار کشور بیان کرد که در راه عزت و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران متحد هستند و اجازه تعدی به دشمن نمی‌دهند.