معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور شاخص‌های اقتصادی سه ماه اخیر را نشان‌دهنده کاهش شدت التهابات در اقتصاد ایران عنوان کرد و گفت: هم در بازار ارز و هم در تورم، کاهش فشارهای تورمی را شاهد هستیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد نهاوندیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم با اشاره به رویکرد دولت در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: با پشت سر گذاشتن دوره مدیریت بحران که در 18 ماه گذشته بر اقتصاد ایران گذشت، برنامه‌ریزی و آمادگی اقدام اقتصادی برای 24 ماه پیش رو در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال 98 که به‌عنوان سال رونق تولید نام‌گذاری شده است، در ستاد اقتصادی دولت به‌طور منظم، تصمیمات ستادی و کلان در رابطه با اقتصاد مقاومتی گرفته‌ شده است.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور نگاه همه‌جانبه دولت به بخش‌های مختلف اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و افزود: قسمت‌های مختلف اقتصادی کشور در جلساتی در حضور رئیس‌جمهور شرکت می‌کنند و برنامه‌های خودشان در رونق تولید را ارائه می‌کنند.

 

وی شاخص‌های اقتصادی سه ماه اخیر را نشان‌دهنده کاهش شدت التهابات در اقتصاد ایران عنوان کرد و ادامه داد: هم در بازار ارز و هم در تورم، کاهش فشارهای تورمی را شاهد هستیم.

نهاوندیان با اشاره به روند رشد در بخش‌های پیشران اقتصاد، تصریح کرد: این بخش‌ها نیز توانسته‌اند رشد منفی را که بر اقتصاد ایران در سال گذشته به دلیل تحریم‌ها تحمیل شد را به رشد مثبت تبدیل کنند.

وی ایجاد رشد مثبت برای بخش‌های مختلف اقتصادی در 3 ماه اخیر را مورد توجه قرار داد  و از صنایع غذایی، شیمیایی، فولاد، خودرو، کشاورزی و گردشگری به‌عنوان نمونه‌های این رشد یاد کرد.

نهاوندیان از پیش‌بینی‌هایی خبر داد که برآورد مجموعه اقتصاد ایران در سال 98 را به سمت مثبت می‌دانند و خاطرنشان کرد: این در واقع جدی‌ترین پاسخ اقتصاد ایران به تحریم‌های اقتصادی خواهد بود که دشمن می‌خواست با صفر کردن فروش نفت و اعمال تحریم‌ها بر صادرات و بانک، اقتصاد ایران را زمین‌گیر کند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ادامه داد: البته فشار بر مردم وارد آمد اما مردم مردانه ایستادگی کردند و دشمن به‌هیچ‌وجه به هدف خود نمی‌رسد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مثبت شدن شرایط اقتصادی و آمادگی برای بازگشت به مسیر بهبود و توسعه که پیش‌ازاین، کشور در یک تجربه پنجاه‌وپنج ماهه از تیرماه سال 92 تا دی‌ماه سال 96 داشته ادامه پیدا کند.