​رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه امام موسی صدر و دو همراه وی اخیرا از زندانی به زندان دیگری منتقل شدند گفت که این کشور مخالف تحریم ایران است و تمام این تحریم‌ها و دشمنی‌ها به دلیل موضع اصولی ایران در رابطه با فلسطین است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری العهد، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در سخنرانی خود در چهل و یکمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر گفت: اسرائیل بعد از اینکه مطمئن شد آمریکایی‌ها جنگی علیه ایران را آغاز نخواهند کرد و باب مذاکرات از طریق فرانسه و کشورهای اروپایی همچنان باز است و امور در یمن و سوریه به سود آنها درحال پیشروی نیست، برای تصفیه حساب راهی جز لبنان و جبهه مقاومت نیافتند به خصوص اینکه بنیامین نتانیاهو قبل از انتخابات به یک پیروزی معنوی نیاز دارد.

وی با اشاره به این که مساله فلسطین مساله اول ما خواهد ماند به بحران یمن پرداخت و گفت: زبان گفت وگو بهتر و مفیدتر از این جنگ بیهود و دردآور علیه ملت یمن است؛ جنگی که هدف آن تجزیه این کشور است. با این حال من به سیگنال های اخیر عربستان و امارات در رابطه با ایران که همچنان پابرجاست امیدوار هستم و بر این باورم که این مساله می تواند به جنگ یمن پایان دهد.

نبیه بری در بخش دیگری از سخنرانی خود به تحریم های آمریکا علیه ایران پرداخت و گفت: ما مخالف تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم؛ تحریمی که از چهل سال پیش آغاز شد و در مرحله اخیر افزایش یافت و دلیل آن چیزی نیست جز اینکه آمریکا از توافق هسته ای خارج شد و این خروج را بهانه ای برای تحریم ها قرار داد.

وی گفت که تنها دلیل دشمنی با ایران موضع اصولی این کشور در رابطه با فلسطین است.

رئیس پارلمان لبنان در رابطه با امام موسی صدر نیز گفت : ما برای آزادی امام موسی صدر و دو همراه وی تلاش می کنیم و چیزی جز آزادی آنها نمی خواهیم. نتایج تحقیقات و اعترافات نشان می دهد که ربوده شدگان اخیرا از رندانی به زندان دیگری منتقل شده اند.

وی در بخش دیگری نیز گفت: دائما اخباری می شنویم که هدف آن تنها گمراهی است بنابراین به شما می گویم که گوش هایتان را ببندید و به این اخبار گوش ندهید زیرا رهبران جنبش امل، خانواده امام موسی صدر و کمیته پیگیری مساله امام صدر خبر دقیق و صحیح را دارد.