خبرگزاری میزان- وابسته نظامی سابق کشورمان در عربستان سعودی گفت: در حالی که کشور ما تا همین چند سال پیش حتی یک پهپاد هم نداشت، اما امروز توانسته‌ایم انواع پهپادهای شناسایی، مراقبتی و بمب‌افکن را در مقیاس‌های مختلف و برای نیازهای گوناگون تولید کنیم و به یک قطب پهپادی در دنیا تبدیل شویم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«عباسعلی منصوری‌آرانی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به رونمایی از جدیدترین پهپاد ایرانی توسط نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: پهپاد کیان نماد خودباوری جوانان ایرانی است که توانستند پرنده‌ای بدون سرنشین، نقطه‌زن و با قابلیت پرواز در فواصل بالای هزار کیلومتر را تولید کنند.

وابسته نظامی سابق کشورمان در عربستان سعودی گفت: در حالی که کشور ما تا همین چند سال پیش حتی یک پهپاد هم نداشت، اما امروز توانسته‌ایم انواع پهپادهای شناسایی، مراقبتی و بمب‌افکن را در مقیاس‌های مختلف و برای نیازهای گوناگون تولید کنیم و به یک قطب پهپادی در دنیا تبدیل شویم.

وی افزود: پیشرفت‌های خیره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در صنعت پهپادی، موجب امیدواری و دلگرمی ملت شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه آسمان جمهوری اسلامی ایران امروز امن‌ترین آسمان دنیاست، گفت: دشمن جرئت انجام تخطی در آسمان ایران را ندارد چرا که می‌داند به شدیدترین شکل ممکن تنبیه می‌شود.

منصوری آرانی در پایان گفت: سامانه‌های موشکی، پهپادی و پدافندی بومی جمهوری اسلامی ایران که همگی تولیدشده توسط ذهن‌های خلاق و متعهد جوانان کشورمان است، خاری در چشم دشمنان این ملت هستند.