بررسی صلاحیت محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ابتدای صبح در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار داشت که نمایندگان مخالف و موافق نظرات خود را مطرح کردند.

مجلس به 2 وزیر پیشنهادی روحانی رأی اعتماد داد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهور در مجلس برای دفاع از دو وزیر پیشنهادی حضور پیدا کرد و برخی از اعضای کابینه دولت همچون جهانگیری و واعظی نیز در مجلس حضور داشتند. اکنون رای گیری از نمایندگان آغاز شده است و اعضای کابینه دولت مجلس را ترک کردند.

در نهایت پس از صحبت هایی موافقان و مخالفان و دفاع وزرای پیشنهادی از برنامه های خود، علی اصغر مونسان به عنوان اولین وزیر وزارت خانه جدید التاسیس میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه مجلس، پس از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری با ۱۶۳ رای موافق، ۸۷ رای مخالف و  ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر صلاحیت علی اصغر مونسان را برای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تایید کردند.

پیش از این مجلس با تصویب طرحی به تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری رای داده بود.

 

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی به محسن حاجی میرزایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، صلاحیت محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را بررسی کرده و در نهایت با ۲۰۰ رای موافق، ۴۸ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع  ۲۵۵ نماینده به او رای اعتماد دادند.