عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشنهاد برجامی فرانسوی ها را به نوعی نشان دادن در باغ سبز از سوی غرب دانست و گفت: این امر برای ایجاد تردید بین مسئولان در راستای اجرای تصمیمات برجامی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص پیشنهاد برجامی فرانسوی ها مبنی بر ایجاد خط اعتباری حدود ۱۵ میلیارد دلار برای مدت چهار ماه و گفتگو در مورد مسائل غیربرجامی، گفت: به اندازه کافی فریب غربی ها در ارتباط با تعهدات برجامی را خورده ایم و تکرار امور تجربه شده حاصلی برای منافع ملی کشورمان نخواهد داشت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر فرانسه و دیگر کشورهای غربی از حداقل صداقت برخوردار بوده و از استقلال سیاسی لازم برای تصمیم گیری و اجرای تعهدات خودشان برخوردار هستند، باید به کلیه قول هایشان بدون فوت وقت در زمینه برجام عمل کنند.

وی افزود: تعیین زمان چهار ماهه و ایجاد محدودیت بهانه است زیرا آنها درصدد جلوگیری از وارد نشدن کشورمان برای اجرای گام سوم است.

اتحادیه اروپا

این نماینده مردم در مجلس دهم پیشنهاد پاریس را در باغ سبز از سوی غربی ها دانست و علت آن را ایجاد تردید در بین مسئولان پیش بینی کرد.

بروجردی با اشاره به اینکه کشورهای غربی امضاء کننده برجام باید بدون بدون پیش شرط به تعهداتشان در برجام عمل کنند، تصریح کرد: اروپایی ها درصدد صحنه آرایی و بهانه جویی هستند تا پای کشورمان را به مذاکرات دیگری غیر از مسائل هسته ای بکشانند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح مباحث غیرهسته ای از سوی غربی ها، گفت: به عنوان مثال طی این مدت همواره در مذاکرات صورت گرفته آنها از تامین امنیت آبراهه ها صحبت کردند در حالی که امنیت آبراهه ها ارتباطی با برجام ندارد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انگلیس مخل امنیت آبراهه ها است و اولین گام در این راستا را با راهزنی و توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی برداشت، خاطرنشان کرد: خودشان ناامنی ایجاد کرده و اقدام به دزدی دریایی می کنند و سپس پیشنهاد مذاکره و گفتگو در این راستا را می دهند که امری قابل تامل است. نباید فراموش کرد که نیروی دریایی ارتش ایران در آب های فراسرزمینی همواره موجب تامین امنیت بوده است.