یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز تمام تلاش‌های آمریکایی‌ها جنبه حیثیتی دارد، گفت: آمریکایی ها به دنبال این هستند که در زورآزمایی بین المللی با ایران پیروز شوند و بتوانند برگ برنده را رو کنند اما آمریکا که خود را ابر قدرت جهانی می داند امروز خود را به قدری پایین آورده که دست به اقداماتی نظیر دزدان سومالیایی می‌زند که حتی در این بخش هم موفق نشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسدالله قره خانی در گفت‌وگوبا ایسنا با اشاره به تلاش آمریکا برای توقیف آدریان دریا، بیان کرد: پس از پیشنهاد آمریکایی ها به کاپیتان آدریان دریا به منظور دریافت پول به ازای هدایت کشتی به محلی که آنان بتوانند آن را توقیف کنند ، آن‌ها مدعی شدند که ما قصد توقیف این کشتی را نداریم اما حقیقت اینگونه نیست. پس از آنکه تیر آنان در یونان به سنگ خورد و نتوانستند علی رغم تمام تلاش های خود جلوی رفع توقیف غیر قانونی نفت کش ایرانی را بگیرند به هر دری زدند تا بتوانند جلوه خود را در جامعه بین الملل حفظ کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از رفع توقیف آدریان دریا ایران اعلام کرد که از این کشتی و محموله آن حفاظت خواهد کرد. پس از اینکه آمریکا تمام کشورها را تهدید کرد تا اجازه پهلو گرفتن به این کشتی را ندهند و حتی خدمه این کشتی را نیز تحریم کرد اما این کشتی باز به مسیر خود ادامه داد و تلاش آمریکایی ها برای توقیف این کشتی و محموله آن راه به جایی نبرد. سپس به سراغ کاپیتان این کشتی رفتند و از آنجا که او هندی بود گمان می کرد می توانند او را با پول هنگفت بخرند اما این اتفاق نیفتاد و مقامات هندی نیز به این موضوع واکنش نشان دادند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس تصریح کرد: اکنون تمام تلاش های آمریکا جنبه حیثیتی دارد و آمریکایی ها به دنبال این هستند که در زورآزمایی بین المللی با ایران پیروز شوند و بتوانند برگ برنده را رو کنند اما از آنجا که تاکنون نتوانستند موفق شوند، در این صدد برآمدند تا تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کنند.

وی افزود: آمریکا که خود را ابر قدرت جهانی می داند امروز خود را به قدری پایین آورده که دست به اقداماتی مانند دزدان سومالیایی می زند که حتی در این بخش هم موفق نشد. اکنون هم نفت کش و هم محموله آن در اختیار ایران است و ایران به هر کجا که بخواهد آن را صادر می کند.

وی در پایان اظهار کرد: تحریم‌های جدید آمریکایی در بخش کشتیرانی نیز تاثیری  نخواهد داشت چراکه زمانی که آمریکا نفت را تحریم کرد اگر قرار بود تاثیری بگذارد در این بخش نیز می‌گذاشت امروز این اقدام چیز جدیدی نیست. آمریکا این تحریم ها را بر پوشاندن شکست خود در خصوص آدریان دریا انجام داده است.