امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تحلیلگران سیاسی بر این اعتقاد هستند که فشارهای دشمن بر ایران اثر نگذاشته است، گفت: امروز سرنوشت آمریکا نه در واشنگتن بلکه در تهران تعیین می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 حجت الاسلام سید احمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در جمع عزاداران حسینی کاشان با بیان اینکه امام حسین (ع) برای رساندن پیام قیام عاشورا به مردم در اعصار مختلف تاریخ از سه عنصر استفاده کرد، اظهار داشت: عنصر اول روشنگری های آن حضرت بود به نوعی که نامه نوشتن به سران کوفه و بصره از جمله این اقدامات روشنگرانه بود.

وی سر مطهرامام حسین (ع) را دومین عنصر رساندن پیام آن حضرت به مردم دانست و افزود: سر بریده امام حسین (ع) در ۴۰ منزل حضور پیدا کرد و از معجزات آن سخن گفتن بالای نیزه بود که بخشی از پیام امام حسین (ع) از این طریق به دنیا اعلام شد.

امام جمعه موقت کاشان پیام رسانی آزادگان کربلا را سومین عنصر  مهم  در این ارتباط برشمرد و ابراز داشت: آزادگان دشت کربلا توانستند پیام امام حسین (ع) را به گوش جهانیان برسانند و در شرایطی که دشمن سعی داشت شهادت امام حسین (ع) را امری عادی جلوه دهد اما خطبه خوانی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) توانست نقشه دشمنان را نقش بر آب کند.

وی با بیان اینکه آزادگان دشت کربلا راه پاسداری از نهضت حسینی را به ما یاد دادند، گفت: انقلاب ما ادامه راه نهضت حسینی است؛به لطف خدا انقلاب ما به ۴۰ سالگی خود رسید؛ اکنون مسئولیت ما در این زمینه سنگین تر شده است و باید تا چله های بعدی انقلاب را با قدرت بیشتر خلق کنیم.

دشمن در تلاش است تا مردم را بی انگیزه کند

خاتمی اظهار داشت: اعتقاد و انگیزه ای بالاتر از دین وجود ندارد و بر همین اساس امام حسین (ع) برای احیای دین جدش رسول الله (ص) قیام کرد و در مقابل نیز خطبه آزاده دشت کربلا یعنی حضرت زینب (س) در مجلس یزید سراسر شور خدایی و  روشنگری بود.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا مردم را بی انگیزه کند، افزود: دشمن در تلاش است تا انگیزه های اوایل انقلاب را به تدریج در میان مردم کمرنگ کند اما ایران از معدود کشورهای جهان است که از تمامی جهات مستقل است و تمامی این دستاوردها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهداست.

امروز سرنوشت آمریکا نه در واشنگتن بلکه در تهران تعیین می شود

امام جمعه موقت تهران ضمن اشاره به برکناری بولتون توسط رئیس جمهور آمریکا ابراز داشت: تمامی تحلیلگران سیاسی بر این معتقد هستند که فشارهای دشمنان بر ایران اثر نگذاشته است زیرا بولتن که از تندروترین مسئول آمریکایی ضد ایران است با ناکارآمدی های اخیر برکنار شد و از این رو می توان گفت که امروز سرنوشت آمریکا نه در واشنگتن بلکه در تهران تعیین می شود.

وی با بیان اینکه اگر کسی شکوه انقلاب اسلامی را نبیند، ناسپاسی کرده است، گفت: با وجود تمامی گرانی ها یقین داریم وضعیت موجود در کشور ناپایدار است و به لطف خدا نور امید هویدا و نمایان شده است.

القای ناامیدی خیانت به کشور است

خاتمی ضمن اشاره به عناصر امید در کشور اظهار داشت: نیروهای مسلح مقتدر ما و قدرت نظامی این مرز و بوم از عناصر امید در کشور است که دشمن را خوار و ذلیل کرده به نحوی که فکر حمله به کشور را نیز به تصورات خود راه ندادند و بر همین اساس القای ناامیدی با وجود چنین عناصر امیدبخشی خیانت به کشور است.

وی ضمن تاکید بر پاسداشت انقلاب اسلامی افزود: در پاسداشت انقلاب اسلامی باید مسائل را تبیین کرد؛ باید دشمن را رصد کنیم و موارد مد نظر دشمن برای ضربه زدن را شناسایی و تا پای جان برای حفاظت از این انقلاب ایستادگی کنیم تا نقشه های دشمن نقشه بر آب شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه راه پاکسازی انقلاب اسلامی «تبیین» است، ابراز داشت: دلیل درخواست ترامپ برای مذاکره با ایران پیروزی خودش در انتخابات است و او به این موضوع نیاز اساسی دارد اما رهبر معظم انقلاب و مردم مذاکره با آمریکا را نهی کرده و ترامپ این آرزو را به گور می برد.