عضو فراکسیون امید در مجلس می گوید آمریکا برای فرافکنی از ضربه ای که در عربستان خوده است، ایران را عامل حمله پهپادی به پالایشگاه آرامکو می داند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تلاش آمریکا برای اینکه ایران را عامل حمله به پالایشگاه آرامکو عربستان جلو دهد در صورتی که حوثی ها این عملیات را بر عهده گرفته اند، گفت: اولا دست حوثی ها درد نکند، از هر جا و از هر مرزی پالایشگاه "آرامکو" عربستان را هدف قرار داده اند، کار درستی کرده اند.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط آمریکا و عربستان، اظهار داشت: آمریکا با هزینه تراشی که برای سعودی ها داشته باید هم ایران را عامل حمله پهپادی بداند، واشنگتن برای ایجاد امنیت کاذب در عربستان آنها را مانند گاو شیرده دوشیده و صورت حساب های نجوی ارسال کرده ، اکنون که چنین خسارتی به آنها وارد شده برای فرافکنی قبول نمی کنند عملیات کار حوثی ها بوده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: قابل پیش بینی بود که وزیر امور خارجه آمریکا، تهران را عامل این حمله بداند و چنین ادعایی داشته باشد اما این ادعای توهمی از اصل موضوع و ضربه ای که به عربستان و آمریکا وارد شده است نمی کاهد.

عضو کمیسیون کشاورز، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس پیش بینی کرد: درآینده حوثی ها اتفاقات جدیدی در عربستان رقم می زنند، آنها مناطق دور دست و حتی نظامی عربستان را مورد هدف قرار می دهند، آمریکا هم برای فرافکنی از امنیتی که در عربستان ایجاد نکرده و هزینه کذافی که گرفته، ادعاهای غیر قابل اثبات داشته باشد و موضوع را به هر نحوی که شده از سر خود باز کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در توئیت‌هایی که منتشر کرده، این ادعای بی‌اساس را مطرح کرده است: در حالی که روحانی و ظریف وانمود می‌کنند که در دیپلماسی مشارکت دارند، تهران پشت نزدیک به ۱۰۰ حمله علیه عربستان سعودی است.

او در ادامه مدعی شد: ایران اکنون حمله‌ای بی‌سابقه به این تأمین‌کننده انرژی جهان داشته است. مدرکی دال بر این که این حملات از یمن انجام شده، وجود ندارد.