​فارس نوشت: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تن دادن به مذاکره با آمریکا علاوه بر ذلت، ضررهای ‌متراکم‌ و ‌پیچیده‌ و سنگینی را برای ما خواهد داشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام مجتبی‌ ذوالنور ‌نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سخنان اخیر رهبری در باره عدم مذاکره با آمریکا گفت: علاوه بر فرمایشات رهبری دلایل منطقی و متقنی وجود دارد که مذاکره با آمریکا اولا شدنی نیست و دیگر اینکه برخلاف منافع ملی ماست.

وی افزود: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند با مذاکراتشان مشکلی را حل کنند. آنها مخالف نفوذ منطقه‌ای ما هستند و به دنبال این هستند نفوذ منطقه‌ای ما را محدود کنند چون کاهش نفوذ منطقه‌ای ما یعنی ضرر و خسران برای جمهوری اسلامی ایران.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آمریکایی‌ها سعی دارند تا به ملت ایران این گونه القا کنند که این نفوذ منطقه‌ای به ضرر ملت ایران است پس علی‌القاعده آن چیزی که به ضرر ملت ایران باشد به نفع آنهاست و نباید در باره‌اش تبلیغات منفی داشته باشند، پس نتیجه این می‌شود که نفوذ منطقه‌ای ما به ضرر آمریکایی‌ها است.

ذوالنور خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها موضوع موشکی و توان دفاعی ما را هدف گرفته‌اند و این موضوع هم طبیعتا به ضرر ماست و ما چرا باید بپذیریم که بر سر توان دفاعی‌مان مذاکره کنیم و آن را کاهش دهیم؟ چرا آمریکایی‌ها موشک داشته باشند و ما نداشته باشیم؟

 

وی افزود: موضوع دیگر،‌ موضوع برجام است. ما در برجام امتیازات زیادی دادیم و امتیازاتی هم برایمان منظور شده و حقوقی که در برجام برای ما در نظر گرفته شده چیز تازه‌ای نیست. ما چون جزو NPT هستیم بدون ما به ازا و بدون هیچ تکلیفی باید از این حقوق برخوردار شویم، اما برخورداری از این حقوق را برای ما در قبال انجام تکالیف اجباری قرار داده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما تکالیفمان را انجام داده‌ایم و حال می‌خواهیم از حقوق‌مان برخوردار شویم. ترامپ و آمریکایی‌ها می‌گویند باید در این باره تجدیدنظر کرد و باید امتیازات ایران گرفته شود و تاریخ انقضای محدودیت‌های ایران برداشته و محدودیت‌ها دائمی شود.

ذوالنور خاطرنشان کرد: من نمی‌گویم هر کسی که عاقل باشد با آمریکایی‌ها مذاکره نمی‌کند، بلکه حتی اگر کسی جنون هم داشته باشد، اما جنونش، جنون ادواری باشد یعنی لحظاتی سر عقل بیاید، او هم با آمریکایی‌ها مذاکره نخواهد کرد؛ چراکه نتیجه مذاکره با آمریکا ضرر و زیان برای منافع ملی ماست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: مذاکره با آمریکا چیزی نیست که شدنی باشد و بعضی‌ها هم نباید مسائل کشور را شرطی کنند و بلاتکلیفی ایجاد کنند، بلکه اساس را باید بر این موضوع گذاشت که ما توانمندی‌های داخلی‌مان را تقویت و از این مراحل عبور کنیم و این امر هم شدنی است.