​عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دیپلمات‌های ما در سازمان ملل مراقب راهرو‌های سازمان ملل باشند و آن‌ها را به خوبی بازبینی و بررسی کنند؛ تا شاهد مذاکره و ملاقات ناگهانی با مقامات آمریکایی نباشیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خانه ملت: جواد کریمی قدوسی به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با سیاست‌های ایالات متحده و عدم مذاکره با آمریکا، اشاره و اظهار داشت: دولتمردان آمریکا فکر می‌کنند که چند نفر در داخل کشور با مذاکره موافق هستند و شعار مذاکره با آمریکا را سر می‌دهند؛ دیگر زمینه مذاکره و ملاقات با آن‌ها فراهم شده است که این مسئله هم مبتنی بر اطلاعات ناکافی و اشتباه آن‌ها نسبت به فضای داخلی جمهوری اسلامی ایران است.

مسئله مذاکره در صورتی انجام می‌پذیرد، که رهبری انقلاب اذن آن را صادر کنند

وی در ادامه افزود: در عرصه‌های بین‌المللی حرف اصلی را رهبری بر زبان جاری می‌کنند و دولتمردان چنین اختیاری را ندارند که با دشمنان وارد مذاکره شوند، مسئله مذاکره هم در صورتی اتفاق می‌افتد، که رهبری انقلاب اذن آن را صادر کنند.

آمریکایی‌ها نمی‌دانند که "مذاکره و عدم مذاکره" و "جنگ و صلح" جز اختیارات رهبری است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به عدم آگاهی مقامات آمریکایی نسبت به قانون اساسی جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: آمریکایی‌ها علاوه بر اینکه در مسائل گوناگون نسبت به ایران اسلامی آگاهی لازم را ندارند؛ اتفاقا در مورد قانون اساسی کشورمان هم اطلاعات‌شان ناکافی است و این‌ها نمی‌دانند که "مذاکره و عدم مذاکره" و "جنگ و صلح" در این‌گونه مواقع جز اختیارات رهبری انقلاب اسلامی ایران هستند.

آمریکایی‌ها از مسائل ایران آگاه نیستند

نماینده مردم مشهد در ادامه افزود:، اما آمریکایی‌ها این مسائل مهم را نادیده می‌گیرند و سعی آن‌ها هم بر این است که اینچنین مسائلی را نادیده بگیرند تا به جایگاه رهبری بی توجهی کنند.

برخی از رسانه‌های داخل کشور نسبت به مذاکره با آمریکا آب به آسیاب آمریکایی‌ها می‌ریختند

وی به همسویی برخی از رسانه‌های داخلی در رابطه با مذاکره با آمریکایی‌ها اشاره و تاکید کرد: متاسفانه برخی از رسانه‌های داخل کشور نسبت به مذاکره با آمریکا آب به آسیاب آمریکایی‌ها می‌ریختند و با حرف‌های دو پهلو خود سعی دارند که فضا را به نفع مذاکره با آمریکا تحلیل و تفسیر کنند؛ از این جهت رهبری انقلاب، بار‌ها در مواقع خاص بحث مذاکره را پیش می‌کشند و آن را استدلال می‌کنند و دقیقا سبب خنثی شدن تفسیر‌های برخی از رسان‌ها و افراد وابسته به غرب در داخل کشور می‌شوند.

رهبری انقلاب مکررا فرموده اند؛ که مذاکره با آمریکا سم مهلک است

کریمی قدوسی در ادامه به سخنان رهبری در رابطه با اینکه مذاکره با آمریکا "سم مهلک" است، اشاره و اظهار کرد: رهبری انقلاب مکررا فرموده اند؛ که مذاکره با آمریکا سم مهلک و آن ضررغیر قابل جبران تحلیل و تفسیر کردند، و در آخر هم حکم صادرمی‌کنند؛ که هیچ کسی در جمهوری اسلامی ایران با آمریکا مذاکره نخواهد کرد و البته رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان هم همین نظر رهبری را دارند و اعلام کردند؛ که به هیچ وجه در نیویورگ این کار را نخواهیم کرد.

رسانه‌ها باید مسئله عدم مذاکره مقامات ایرانی در سازمان ملل را بازگو و روی آن تاکید کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: رسانه‌ها باید مسئله عدم مذاکره مقامات ایرانی در سازمان ملل را بازگو و روی آن تاکید کنند؛ تا اینکه مثل آن سالی نشود که وزیر امور خارجه کشورمان در راهرو‌های سازمان ملل با اوباما و دیگر مقامات آمریکا که نبایستی با آن‌ها ملاقات کرد و این کار را انجام داده‌اند و بعد هم گفتند؛ که یک دفع شده است، بنابراین این مسئل را گوش زد کنیم، که تیم حفاظت رئیس جمهور و وزیر امورخارجه کشورمان و همچنان دیپلمات‌های ما در سازمان ملل مراقب راهرو‌های سازمان ملل باشند و آن‌ها را به خوبی بازبینی و بررسی کنند؛ تا بازهم شاهد مذاکره و ملاقات رو در رو و یک دفع با مقامات آمریکایی نشوند.

سیاست‌های آمریکا رو به زوال است

وی در پایان اضافه کرد: سیاست‌های آمریکا رو به زوال است و امیدوار هستیم؛ که در هفته‌های آینده با توجه به اتفاقات در منطقه پیروز‌های خوبی را شاهد باشیم.