عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه یمنی‌ها با حمله به آرامکو توازن جنگ عربستان را برقرار کردند، گفت: تلاش‌ دولتمردان آمریکایی به شورای امنیت به بهانه وارد کردن اتهاماتی علیه ایران راه به جایی نمی‌برد.

عربستانی‌ها می‌دانند متهم کردن ایرانیان یعنی تضرر سعودی‌ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حشمت الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با یادآوری به حمله پهپادی یمن به پالایشگاه عربستان و شکایت از ایران به شورای امنیت، گفت: کشورهای بزرگ دنیا چنین ادعایی را رد کردند، اگر حمله به آرامکو را ایران انجام می‌داد قطعا چیزی از این تاسیسات باقی نمی‌ماند. این حادثه واقعیت جنگ عربستان علیه یمن است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس تاریخ و علم جنگ؛ زمانی که جنگی فرسایشی شود به همان میزان به سمت توازن پیش می‌رود، بنابراین یمنی‌ها با حمله پهپادی به آرامکو توازن را در این جنگ برقرار کردند.

خروج مدیریت تحولات منطقه‌ای از دست امریکایی‌ها

وی افزود: اتهامات تلویحی برخی از دولتمردان آمریکا و حتی اشاره‌های توأم با رعب و ترس عربستانی‌ها به این موضوع را شاهد بودیم، عربستانی‌ها به خوبی می‌دانند که متهم کردن ایرانیان یعنی وارد شدن به فضای چالشی که قطعا موجب تضرر سعودی‌ها خواهد شد.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: راهکار حل بحران‌های منطقه پایان دادن به تجاوز‌گری‌ها و خروج نیروهای نظامی آمریکایی از منطقه است تا شرایط یکسان حاکم شود و همه کشورها بتوانند به وظایف خود عمل و امنیت را در منطقه برقرار پایدار کنند. در حال حاضر مدیریت تحولات ازدست آمریکایی‌ها و هم پیمانانش خارج شده است لذا سعی ‌کنند اتهاماتی را به دیگران از جمله ایرانی‌ها وارد کنند.

شکایت از ایران به شورای امنیت راه به جایی نخواهد برد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وارد کردن اتهامات به ایران بخشی از ناکامی ایران و عربستان در مدیریت تحولاتی است که فکر می‌کردند به راحتی می‌توانند انجام دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: شکایت از ایران به شورای امنیت با این موضوع راه به جایی نخواهد برد، آنها می‌دانند متهم کردن جمهوری اسلامی ایران یعنی ورود به یک بحران، ایران کشور بزرگی است و این اتهامات به معنای تحمیل اتهامات به منطقه است و بحرانی که دامن گیر کشورهای دیگر هم خواهد شد بنابراین تلاش آنها ناکام خواهد ماند./

پایان پیام