رئیس‌جمهور آمریکا در جمع گروهی از خبرنگاران گفت قرار نیست میان او و مقام‌های ایرانی شرکت‌کننده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیداری انجام شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه گفت برنامه‌ای برای انجام دیدار میان او و مقام‌های ایرانی در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد وجود ندارد.

ترامپ که در محوطه کاخ سفید در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال برگزاری دیدار بین او و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران، گفت: «هیچ‌چیز هرگز از روی میز کنار نمی‌رود، اما من قصدی برای دیدار با ایران ندارم.»

پیش از این برخی از رسانه‌ها شایعه احتمال دیدار ترامپ و روحانی با میانجیگری «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه را مطرح کرده بودند. ترامپ هم پیشتر گفته بود حاضر است «بدون قید و شرط» با مقام‌های ایرانی دیدار کند.

با این وجود ایران تأکید کرده است که تنها زمانی با آمریکا گفت‌وگو می‌کند که تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه مردم ایران لغو شده باشد و آمریکا به توافق هسته‌ای بازگشته باشد.

دولت آمریکا در حالی پیشتر از آمادگی برای گفت‌وگو با ایران صحبت کرده که خزانه‌داری این کشور هفته گذشته بار دیگر بر تحریم‌های ایران افزود و این بار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را به بهانه «حمایت از تروریسم» در فهرست تحریم قرار داد. «محمدجواد ظریف» هدف از این اقدام را ممانعت از امکان ورود مواد غذایی و دارو به کشور خوانده است.