راستاد درباره آخرین وضعیت کشتی آدریان‌ دریا اظهار داشت: پس از تخلیه بار آدریان دریا این کشتی در اختیار مالک قرار گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هیچ گروگانگیری در مورد کشتی استیناایمپرو مطرح نیست. بنا بر قانون از آنجایی که این کشتی تخلفاتی انجام داده توقیف شد و بنا بر قاعده‌های موجود در این حوزه، اول حکم رفع توقیف داده می‌شود و بعد از آن تخلفات را بررسی و حکم آن داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد راستاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره وضعیت کشتی بریتانیایی در آبهای ایران گفت: کشتی استیناایمپرو رفع توقیف شده و در حال انجام تشریفات خروج از بندرعباس است.

وی تاکید کرد: البته پرونده تخلفاتی که این کشتی مرتکب شده بسته نمی‌ماند و مطابق حکمی که مرجع قضایی می‌دهد باید جرائم مورد نظر را بپردازد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه مرجع قضایی داخلی و یا بین‌المللی درباره رفتار این کشتی در آب‌های ایران حکم می‌دهد، گفت: دادگستری بندرعباس مرجع قضایی است که درباره تخلفات این کشتی حکم خواهد داد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره ساعت دقیق حرکت نفتکش بریتانیایی از بندرعباس اظهار داشت: هر لحظه امکان حرکت این نفتکش وجود دارد و حکم رفع توقیف آن از مرجع قضایی صادر شده است.

وی ادامه داد: جرائم ناشی از تخطی نفتکش انگلیسی از مقررات موجود در حال بررسی است و مرجع قضایی درباره آن باید حکم صادر کند و این یک قاعده است که در ابتدا رفع توقیف داده می‌شود اما تخلفات انجام شده نادیده گرفته نمی‌شود.

راستاد با رد موضوع گروگانگیری درباره کشتی استیناایمپرو تاکید کرد: هیچ گروگانگیری مطرح نیست. بنا بر قانون از آنجایی که این کشتی تخلفاتی انجام داده توقیف شد و همان‌طور که گفتم بنا بر قاعده‌های موجود در این حوزه اول حکم رفع توقیف داده می‌شود و بعد از آن تخلفات را بررسی و حکم آن داده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تضامین مورد نیاز از نفتکش انگلیسی گرفته شده و با اخذ این تضامین حکم رفع توقیف را داده‌اند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر واگذاری سواحل مکران به یک جوان ایرانی – اسپانیایی گفت: صحت این موضوع در حال بررسی است اما این موضوع در مورد تمام سواحلی که در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی است نمی‌تواند صحت داشته باشد و اجازه نداده‌ایم فردی اختیار سواحل ما را داشته باشد.

راستاد همچنین درباره آخرین وضعیت کشتی آدریان‌ دریا اظهار داشت: پس از تخلیه بار آدریان دریا این کشتی در اختیار مالک قرار گرفته است.