عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مردم عربستان باید از دولتش سوال کنند که این همه منابع کشور را به هدر می دهید و سلاح می خرید,در مقابل یمن با حداقل امکانات، چطور اینقدر زبون بودید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عبدالرضا مصری  با اشاره به اظهارات بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در خصوص احتمال مقصر بودن ایران در موضوع تاسیسات پالایشگاهی" آرامکو " ،گفت: کاملا مشخص است که وقتی کشوری اذعان می کند که خودش به تاسیسات نفتی سعودی حمله کرده است، دیگر صحبتی نمی ماند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، افزود: یمن اذعان دارد که این عملیات را انجام داده است، برای اثبات انجام عملیات هم اسناد و مدارک مثبت و موثر در اختیار دارد و این دیگر یک مقداری از چارچوب خارج شدن آمریکایی ها است.

دروغ آمریکا درباره آرامکو نهایت درماندگی آنها در حل مسائل شان است

وی با اشاره به دروغگویی های پمپئو درباره حمله به تاسیسات نفتی توسط ایران، مطرح کرد: آمریکایی ها از چارچوب مورد قبول خودشان و مورد قبول جهان خارج شده اند؛ دروغ گفتن هم حدی دارد؛ آنها به دریوزگی افتاده اند که هر چیزی در هر جایی اتفاق می‌افتد می‌گویند ایران مقصر است و این موضوع در نهایت درماندگی آنها در حل مسائل شان است.

مصری با اشاره به اتهام زنی های جانسون درباره حمله به آرامکو ، تاکید کرد: سردمدارن هیچ پاسخی به دولت‌ها نمی دهند. اولاً این ها 30 تا 40 درصد کل بودجه عربستان را به آن سلاح فروختند؛ اما یمن با پهپادهای نه چندان پیشرفته مانند پهپاد آمریکایی؛ می تواند دورترین نقطه مرزی را نسبت به کشور خودش را بزند؛ موضوع از همه مهمتر عدم کارآمدی سلاح های آمریکایی در عربستان است.

حمله پهپادی به آرامکو نشان می‌دهد که عربستان فقط انبار سلاح های آمریکایی است

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه حمله پهپادی به آرامکو نشان می‌دهد که عربستان فقط انبار سلاح های آمریکایی است، مطرح کرد: این موضوع نشان می دهد که آمریکا نمی تواند پهپادها را بزند و این کاملا روشن است.

مصری با تاکید بر چند نکته در موضوع حمله پهپادی به تاسیسات آرامکو ، ادامه داد: اول اینکه آمریکا نتوانسته جلوی پهپادها را بگیرد، دوم اینکه آمریکا به علت فشارهای کارتل‌های نفتی داخل آمریکا و به علت این که انتخابات نزدیک است و هزینه های انتخاباتی باید تامین شود نخواستند حرکت دفاعی انجام دهند.

وی ادامه داد: به علت بالارفتن قیمت نفت، فکر می‌کنم آمریکایی ها علاقمند بودند دو کار را انجام دهند؛ در آستانه انتخابات و در آستانه واگذاری سهام آرامکو به شدت قیمتش را پایین بیاورند تا عوامل خودشان آن را بخرند؛ دوم هم به خاطر اینکه قیمت نفت را بالا ببرند؛ حالا که ذخایر استراتژیک بسیار بالایی دارند با قیمت بالاتر وارد بازار شوند و کارتل های نفتی آن ها موفق شوند؛ از این دو حال خارج نیست.

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس با بیان اینکه آمریکایی ها نتوانستند پهپادهای یمنی را بزنند بیشتر و مسجل تر است، مطرح کرد: یمن اذعان دارد و می گوید خودش حمله کرده و ناتوانی سلاح‌های آمریکایی اینجا مشخص شده است، سالیانه 100 تا 200 میلیون دلار سلاح هایی که عربستان بقیه کشورها می‌خرند، هیچ کارآمدی برای آنها نداشته است.

مصری با تاکید براینکه دروغ گویی پمپئو و جانسون پاک کردن صورت مسئله است، تصریح کرد: مردم عربستان باید از دولتش سوال کنند که این همه منابع کشور را به هدر می دهید و سلاح می خرید, در مقابل کشوری با حداقل امکانات و نفتی هم ندارد مانند یمن، شما چطور اینقدر زبون بودید که توانسته حمله کند و موفق بوده است، این سوال مردم عربستان از سردمداران آن کشور باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از آمریکایی ها پرسید، شما که ادعا دارید پلاک ماشین هایی که در خیابان های تهران تردد می کنند را می توانیم بگوییم، چطور نتوانستید پهپادی به این اندازه را ببینید. پس یا ناتوان هستند یا اینکه منافعی دارند که مقابله نکردند.

به گزارش خانه‌ملت ؛ سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس درخصوص احتمال مقصربودن ایران در موضوع پالایشگاه عربستانی،گفت: دولت انگلیس به جای تلاش بی ثمر علیه جمهوری اسلامی ایران، نسبت به توقف فروش سلاح های مرگبار به عربستان که خواسته بسیاری از مردم جهان است اقدام کرده و خود را از اتهام ارتکاب جنایت جنگی علیه مردم یمن برهاند./

پایان پیام