فرمانده کل ارتش گفت: اگر با همان رویه و منش دوران دفاع مقدس رفتار و عمل کنیم مردم ایستادگی خواهند کرد و وقت آن است که همه در دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب هم‌قسم می‌شویم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم سی و دومین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت با درود به روان شهدا و امام شهدا و سلام به مقام معظم رهبری و پاسداشت خانواده شهدا و جانبازان گفت: ترجیح می‌دادم در چنین محفل و مکانی با حضور شخصیت‌ها شنونده باشم و نه گوینده.

وی افزود: در روزهای یادآوری سال‌های حماسه و شکوه و ایثار قرار داریم ایام گرامیداشت دفاع مقدس ایامی است که به بهانه آن به گذشته نگاه می‌کنیم و با معیارها و خاطراتی که از آن دوران داریم به حال خود می‌نگریم و وقتی به هر نقطه از آن توجه می‌کنیم، هزاران بار سجده شکر به جا می‌آوریم که در چنین دوران و نظامی هستیم که به برکت وجود مقام معظم رهبری ایران در جهان سرافراز و سربلند است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ۸ سال فداکاری و رشادت ملت ایران رزمندگان اسلام با رهبری فوق‌العاده حضرت امام و با خواست خداوند با سربلندی ایران به پایان رسید، گفت: در جنگ تحمیلی بر خلاف همه جنگ‌هایی که در تاریخ این کشور ثبت شده است، یک وجب از خاک میهن اسلامی جدا نشد و همچنین حق و ناحق ظالم و مظلوم شناسایی شد.

امیر موسوی شهیدان را چراغ راه حق جانبازان را نماد ایثار و خانواده‌های آنها را نگهبان نظام دانست که اجازه نمی‌دهند ذره‌ای از این امانتی که در اختیار آنها قرار داده شده است کوتاه بیایند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس موجب بیداری اسلامی و مقاومت شد که درس‌های زیادی به ملت ایران آموخت و باعث شد ایران سرافراز و نظام جمهوری اسلامی مقتدر و تاثیرگذار شود.

فرمانده کل ارتش باور به پیروزی وعده الهی را یکی از درس‌های دانشگاه دفاع مقدس دانست و افزود: دفاع مقدس نشان داد که سال‌ها می‌توان مقابل قدرت‌ها با توان نابرابری ایستاد و پیروز شد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس باعث شد ملت ایران در مقابل توطئه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مقاوم شود و هم چنین الگویی برای ملت‌های حق طلب و مظلوم منطقه شد.

امیر موسوی یادآور شد: درس دیگر دفاع مقدس خوداتکایی و خودباوری است که به ایران آموخت برای سربلندی و دفاع باید روی پای خود بایستد و به مردم خود تکیه کند و دست خود را در مقابل هیچ قدرت و جایی دراز نکند.

وی ادامه داد این باعث افزایش اعتماد به نفس مردم ایران و نیروهای مسلح که خیلی از پیشرفت‌های قابل تحسین و اعجاب انگیز را در پی داشت که غیر قابل گفتن و ارائه است.

موسوی با بیان اینکه همین مقدار از پیشرفت رشد صنایع دفاعی اعجاب انگیز و مرهون دفاع مقدس بهتر است گفت: درس بزرگ دیگر در دفاع مقدس که امروز به صورت فرهنگ و راهبرد پذیرفته شده است مقاومت پایداری و سربلندی و عزت است.

فرمانده ارتش بحران سوریه عراق و یمن را نشان دهنده نهادینه شدن فرهنگ مقاومت در کشورهای منطقه دانست و گفت: کشورهای منطقه متوجه شده‌اند که تنها راه رهایی از چپاول‌گران مقاومت است.

وی اضافه کرد: کشور آمریکا با همراهی کشورهای فریب‌خورده منطقه تلاش زیادی برای سرنگونی دولت سوریه و عراق داشت و همچنین جنایت‌هایی بیشماری در یمن انجام دادند اما همه تلاش‌های ایشان با شکست روبرو شد و این نشان‌دهنده مقاومت است.

وی افزود وقتی به ناکامی‌ها تلاش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس نگاه می‌کنیم بیش از پیش به آرمان‌های انقلاب و همبستگی آن پی می‌بریم و ادامه داد: شاید اگر جنگی در نمی‌گرفت دشمنان می‌توانستند کشور و نظام را دچار استحاله کنند.

فرمانده ارتش افزود: سال‌هاست دشمنان فهمیدند که دست اندازی به مرزهای ایران سرانجامی جز آنچه که بر صدام رفته نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در جنگی ترکیبی هستیم که رمز پیروزی آن مقاومت فعال و هوشمند است که به حول قوه الهی و مقاومت ملت ایران پیروز آن خواهیم بود.

موسوی در پایان بهترین الگوهای مسیر مقاومت را پیشکسوتان جهاد و شهادت دانست و گفت: اگر با همان رویه و منش دوران دفاع مقدس رفتار و عمل کنیم مردم ایستادگی خواهند کرد و وقت آن است که همه در دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب هم‌قسم می‌شویم