​ عبدالله دوم شاه اردن با بیان اینکه ایران در سیاست خارجی منطقه دست برتر را دارد از کشورهای منطقه خواست برای کاهش تنش با ایران و برقراری آرامش در حوزه خلیج فارس هدف و راهبرد مشخصی در پیش بگیرند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آناتولی، شاه اردن در مصاحبه با شبکه آمریکایی "ام اس ان بی سی" گفت که  ما باید هوشیار باشیم و برای کاهش تنش با ایران و برقراری آرامش در حوزه خلیج فارس هدف و راهبرد مشخصی در پیش بگیریم.

 وی افزود: من همیشه می کوشم این چالش با ایران را توضیح دهم و بگویم که ایرانی ها همواره خود را در سیاست خارجی دست بالا می گیرند و به همین جهت است که می توانند در عراق و سوریه و لبنان و حتی یمن تاثیرگذار باشند.

عبدالله دوم گفت: حمله به تاسیسات نفتی عربستان برای اردن بسیار مهم است. ما روابط بسیار خوبی با برادران سعودی خود داریم و به دفاع از آنها ملتزم هستیم.

نیروهای انصار الله یمن ۲۳ شهریور ماه در واکنش به تداوم محاصره یمن و ادامه حملات جنگنده های سعودی،  دو پالایشگاه "بقیق" و "هجره خریص" متعلق به شرکت آرامکو  در شرق عربستان با ۱۰ فروند پهپاد هدف قرار دادند.

با حمله به این تاسیسات نفتی ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستاه به طور موقت مختل شده است.

شاه اردن درباره دیدار احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکایی با حسن روحانی همتای ایرانی اش نیز گفت:  این دیدار در صورت انجام باید هدف روشنی به دنبال داشته باشد.  این ترامپ است که می تواند تصمیم بگیرید گفت و گو با طرف ایرانی گزینه مناسبی هست یا نه.

وی  درباره اقدامات شدید واشنگتن علیه ایران و تحریم های گسترده آن نیز هشدار داد: ما باید جانب احتیاط را رعایت کنیم. وقتی طرفی را به انزوا می کشانیم و دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد، مشکلات جدیدی بروز می کند.

شاه اردن همچنین دیپلماسی و گفت و گو را تنها راه حل مشکلات و مسائل دانست.