عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات ضدایرانی ترامپ در سازمان ملل، گفت: بیان این اتهامات لاطائلاتی است که دنیا دیگر باور نمی‌کند لذا آمریکا نمی‌تواند افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علاءالدین بروجردی با یادآوری اظهارات ضدایرانی ترامپ در سازمان ملل، گفت: اگر چپاولی در منطقه خاورمیانه اتفاق بیفتد، قطعا کار آمریکایی‌هاست. همه جهانیان می‌دانند که آنها ده‌ها سال است که نسل کُشی را در همه جای دنیا رقم زدند. آنها خون مردم مظلوم فلسطین، عراق، افغانستان و سوریه را پایمال کردند و برای این چپاول‌گری‌ها باید به دنیا پاسخ دهند.

ایران پیگیر سیاست تامین امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز هم در یمن زنان و کودکان را می‌کُشند، بیان اتهامات علیه ایران لاطائلاتی است که دنیا هم دیگر باور نمی‌کند. آمریکایی‌ها نمی‌تواند افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار دهند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران سیاستی که در همه سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی دنبال کرده مبنی  بر «تامین امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه» را دنبال می‌کند و این بار به صورت مُدون در سازمان ملل آمادگی برای پیمان و اجماع کشورهای منطقه را اعلام می‌کنیم.

کشورهای جنوب خلیج فارس نمی‌توانند مستقل از آمریکا تصمیم بگیرند

بروجردی در توضیح اینکه آیا پیشنهاد «صلح هرمز» جمهوری اسلامی مورد استقبال قرار خواهد گرفت، ادامه داد: حرف منطقی قابل رد کردن نیست منتهی کشورهای هم پیمان آمریکا و دنبال روی سیاست‌های آنها اگر هم بخواهند، نمی‌توانند به صورت مستقل عمل کنند. به عنوان مثال عربستان اجازه توافق با ایران را پیدا نخواهد کرد.

ایران باید دیپلماسی عمومی منطقه‌ را تقویت کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: پیشنهاد صلح ایران باید تقویت شود زیرا هر زمان که وزیر امور خارجه یا سایر مقام‌های ایرانی به یکی از کشورها منطقه سفر می‌کنند، سریعا هیات و تیم‌هایی از آمریکا به آن کشور سفر می‌کنند تا ایران هراسی را به افکار عمومی منطقه تزریق کنند، بنابراین ما باید دیپلماسی عمومی منطقه را لحظه‌ای و با رصد هوشمندانه و مستمر دنبال  و فعال کنیم.