ایرنا: رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص املاک و ویلاهای بازپس گیری شده از برخی افراد درون قوه قضاییه که رییس این قوه آن را اعلام کرده گفت: از این موضوع اطلاع دقیقی ندارم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایرنا، ذبیح‌الله خداییان روز چهارشنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با شهرداری تهران به خبرنگاران توضیح داد: قطعا برای توقیف هر ملکی با سازمان ثبت اسناد مکاتبه می‌شود ولی در این مورد خاص نمی‌دانم منظور رییس قوه قضاییه از افرادی که رشوه گرفته‌اند و درون قوه بوده‌اند چه کسانی است.

واگذاری زمین‌های حاشیه خلیج فارس نیازمند نظارت بیشتر

وی همچنین در خصوص واگذاری اراضی اطراف خلیج فارس برای طرح های اقتصادی و کشاورزی گفت: برخی اوقات با این مشکل روبه‌رو می‌شویم که در حاشیه خلیج‌فارس برای اجرای طرح‌های اقتصادی و کشاورزی مثل پرورش میگو و ماهی زمین‌هایی به افرادی داده می‌شود.  

وی با بیان اینکه تا اینجا واگذاری‌ها به صورت قانونی انجام شده اظهارداشت: برخی اوقات دیده می شود که فردی که زمین را گرفته به هر دلیلی از اجرای طرح‌ خودداری می‌کند و از سوی دیگر از یک راه قانونی صاحب یک زمینی شده که قرار بوده در آنجا یک طرح خودکفایی اجرا شود اما نشده است.  

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید نسبت به این واگذاری‌ها بررسی‌های بیشتری انجام شود، خواستار شد:  در صورت امکان واگذاری‌ها به صورت اجاره باشد و یا بر روند اجرای چنین طرح هایی نظارت بیشتری شود.

به گزارش ایرنا، آئین امضای تفاهم نامه بین شهرداری تهران و سازمان ثبت اسناد کشور عصر چهارشنبه با حضور پیروز حناچی شهردار پایتخت در محل سازمان ثبت اسناد با هدف اجرای طرح کاداستر(‌حدنگاری) برگزار شد.