جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به عمق قدرت بازدارندگی ایران گفت: قدرت بازدارندگی و توان نظامی ایران سبب شده تا دشمن جرات تعرض و تجاوز به جمهوری اسلامی را نداشته باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دریادار پاسدار علی فدوی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به اعتراف وزیر دفاع سابق دولت اوباما بیان کرد: به اذعان این مسئول آمریکایی، همپیمانان منطقه ای و فرامنطقه ای آمریکا به دنبال این هستند که به توانی برسند که در برابر قدرت ایران، بازدارنده باشد.
وی ادامه داد: این اعتراف و اذعان وزیر دفاع سابق آمریکا نشان میدهد که اگر آنها بخواهند اقدامی علیه ایران بکنند ضرری که میبینند بسیار بیشتر از منفعت از تعرض به ایران خواهد بود.
وی اضافه کرد: همچنین این اعتراف مسئول آمریکایی از این حکایت دارد که آنها برای مبارزه با ایران باید به دنبال رایزنی و تلاش برای تشکیل ائتلاف در برابر بازدارندگی قدرت نظامی جمهوری اسلامی باشند.
فدوی گفت: نیروهای نظامی  از سالهای بعد از جنگ تحمیلی با دانش های بومی به قدرت بازدارندگی دست پیدا کرده اند و تمام سه مرحله اصلی دفاع از کیان خود را به دست آورده اند.

وی تصریح کرد: دشمنان امروز به این نتیجه رسیده اند که قدرت انقلاب اسلامی درحدی است که اگر اراده کاری داشته باشد می تواند به ادعای خود جامه عمل بپوشاند.
وی ابراز کرد: دشمنان در ادامه راه برای تضعیف انقلاب اسلامی به سراغ گروه های مقاومت اسلامی رفته و در صدد سرکوب و نابودی آنها اقدام کردند.
وی تاکید کرد: درگیریهای مستمر نیروها و هم پیمانان آمریکا درسوریه، غزه، عراق و یمن همه نشان از شکست های متوالی آنها در برابر جبهه مقاومت اسلامی دارد.
فدوی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: اگر ملتی به وعده های خداوند اعتماد کند حتما نصرت خداوند به یاری آن روانه می شود که در رابطه با انقلاب اسلامی تجلی کرده است.
وی تصریح کرد: برای درک عمق نفوذ و قدرت انقلاب اسلامی باید به هیمنه ایران از بیرون از مرزهای داخلی نگاه شود، اندیشمندان و سیاستمداران خارجی به خوبی این حجم از را درک می کنند.
وی خاطرنشان کرد: از نظر تجهیزات نظامی و نیروها توان جبهه باطل قابل مقایسه با ایران نیست اما ایمان و اطاعت از فرامین الهی به نیروهای جمهوری اسلامی قدرت بازدارندگی و توان داده است.
جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به نفوذ کلام امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: فرمانبرداری از امام و ولی فقیه چیزی بود که در طول تاریخ کمبود آن احساس می شد.
فدوی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و اطمینان دشمنان از عدم مقابله با موفقیت انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله تحمیلی را علیه ایران به راه انداختند.
وی اضافه کرد: این جنگ در ابعاد مختلف خود همچنان در جریان است چرا که جبهه حق و باطل هیچ وقت نمی توانند به یک دیگر کنار بیایند.
وی ادامه داد: ماهیت جبهه گیری دشمنان برابر انقلاب اسلامی به دلیل روال حقی بوده که انقلاب به دنبال آن است بوده است، جبهه باطل به این یقین رسیده بود که توسعه انقلاب اسلامی آرمان های قدرت غرب را به چالش میکشد.
فدوی عنوان کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ابعاد دشمنی و جبهه گیری دشمنان با انقلاب پیچیده تر شده است، اگر امدادهای الهی و ایمان نیروهای ایرانی نبود روال این درگیری ها ممکن بود وضعیت دیگری داشته باشد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود  گفت: اگر مشکلی در کشور احساس می شد از این حکایت دارد که مسئولان به دنبال اصلاح آن نرفتند در حالی که اگر به آن توجه می شد امروز مشکلی در این مسائل احساس نمی شد.
وی اضافه کرد: خام فروشی در مواد اولیه و صنایع معدنی یکی از معضلات اصلی کشور بوده که دشمنان نیز از این حربه به ایران فشار می آورند.
فدوی ادامه داد: در دهه چهارم انقلاب اسلامی باید به سراغ اصلاح این اشکالات ساختاری در کشور رفته و مشکل تولید و اشتغال را رفع کنیم.