عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: تعدادی از اعضای سازمان اطلاعات سپاه در نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی اخباری را از مفاسد اقتصادی به نمایندگان ارائه کردند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: بنا بود تا در نشست امروز عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با حضور در جلسه فراکسیون گزارش و توضیحاتی را در رابطه با لایحه دو فوریتی حذف چهار صفر از پول ملی به اعضا ارائه کند که وی در این جلسه حاضر نشد.

وی افزود: در جلسه امروز اعضای فراکسیون به ارائه اخبار پیرامون مسائل مختلف در کشور و تبادل این اخبار و اطلاعات پرداختند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: در این جلسه همچنین نیروهای سازمان اطلاعات سپاه با حضور در جلسه فراکسیون، اطلاعات و اخبار مربوط به مفاسد اقتصادی را در اختیار نمایندگان قرار دادند.

تقدیر رئیس مجلس از ابلاغ سیاست های رهبری در حوزه قانونگذاری

گفتنی استعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 7 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب در حوزه قانونگذاری، گفت: رهبر معظم انقلاب روز گذشته سیاست های کلی قانونگذاری را ابلاغ کردند که از ایشان تشکر می کنیم. 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش مهم سیاست های ابلاغی در حوزه قانونگذاری، مربوط به مجلس شورای اسلامی است، البته بخش هایی هم مربوط به نحوه کار با لوایح ارسالی از سوی دولت یا قوه قضائیه و همچنین بخشنامه ها، دستورالعمل ها و مقررات سایر بخش ها است که نسبت این مسائل با قوانین و چگونگی کار در این رابطه باید مدون شود. 
وی ادامه داد: حتی تصمیماتی که در شوراها گرفته می شود باید نظام مند شود، از طرف دیگر در سیاست های ابلاغی، رهبری نکات مهمی را فرموده اند از این رو برای این موضوعات باید ساز وکاری را فراهم کرد که در این رابطه هم کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس باید ورود کرده و هم باید با قوه قضائیه، دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان جلساتی را برگزار کرد تا این نسبت ها و ساز وکار ها در اجرای سیاست های کلی مشخص شود. 
دکترلاریجانی افزود: همچنین رهبر معظم انقلاب در سیاست های ابلاغی ارائه طریق فرمودند که اگر مجلس طرح یا لایحه ای را می خواهد به مجمع تشخیص مصلحت ارسال کند این تصمیم گیری باید با نصاب رأی بالای نمایندگان صورت گیرد، بنابراین باید در قانون آئین نامه داخلی مجلس تغییرات و اصلاحاتی انجام شود از این رو آقای کاتب باید در این کمیسیون بر روی این مسائل کار کند. 
  رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین مجلس نیز باید جلساتی را با بخش ها و قوای مختلف برگزار کرده و نتیجه آن خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه خواهد شد، زیرا ایشان فرموده اند که نتایج این اقدامات زمان بندی شده خدمتشان ارائه شود، ما این کار را خواهیم کرد، در اینجا باید از رهبری برای ابلاغ سیاست های کلی قانونگذاری تشکر کنیم./